Reserve wiel verloren .

• Ton Lemmens

Hoi Alle Mede Dasianen.

Je gelooft het niet afgelopen zondag een dagje stappen in Aalte op een Country Fair. En even na vertrek rij ik over een huppel in de weg in een 30km zone en een hoop lawaai wat is er gebeurt na zo een 6500km valt er pardoes het reserve wiel onder de auto vandaan. Was even schrikken maar er verder geen ongeluk gebeurd bij het verleizen van het wiel. Ik heb hem er weer onder gehangen en goed vast gedraaid en mijn weg naar huis weer voortgezet.

Het is niet verkeert om zo nu en dan het boutje even na te trekken Tip voor ons Allen.

Groetjes Ton.

• Reginald P.

Goeie tip!

Hier al wel eerder opmerkingen voorbij zien komen over rammelende reservewielen e.d. … Maar er echt eentje verliezen..! Gelukkig is er verder (ditmaal…) niets ernstigs gebeurd.

Vanmiddag overigens zelf de 6000km gepasseerd dus statistisch zou ook ik dichtbij ‘n vergelijkbare gebeurtenis kunnen zitten. In het licht van de waarschijnlijkheid dat ’mijn' 6500km hoogstwaarschijnlijk binnenkort ergens op een (Franse) autobaan gepasseerd zal worden (en tussen de hunne en die van ons liggen de hobbelige Belgische..!) ben ik extra gemotiveerd het boutje inderdaad van te voren nog even extra goed te checken..!

Dank voor de herinnering…

Reginald

• theo

ben nog op zoek naar een reserve wiel, maar dan een thuiskomertje. *D

• Peter

Wij gaan over op gas……………………….een gastank verliezen is mogelijk nog l.lliger!!!!

• theo

kan ik óók nog gebruiken!!!! :D

• piewie

Bij mij kwam het reservewiel niet omhoog (en daarmee vast tegen de bodem) bij het aandraaien van de bout in de achterbak. De schroef ‘tapte’ zichzelf in de moer daaronder. Ging dus wel vast in de bodem, maar het reservewiel bleef rammelen (heel erg zelfs)

Even de moer er helemaal uit en met beleid er opnieuw in. Het systeem is niet helemaal 100 procent dus.

Maarre… als je een reservewiel ziet liggen op de vluchtstrook en het is een debica…. terug te halen via de site van Ger :-)