bougies vervangen

• Trix

Vandaag rekening ontvangen van 30.000km beurt sedan en tot mijn grote verbazing bougies vervangen.

Vraag me af of dit gebruikelijk is.

Hoor het graag !

Groetjes Trix.

• cornelis vv

Ja dat is normaal bougies gaan zo,n 30.000 a 35.000 km mee deze hebben nm veel te verduren

Kleine beurt = olie +filter luchtfilter bougies en het stellen van remmen en vloeistoffen controleren tevens wordt hij aan de computer aangesloten om eventuele storingen te konstateren.

• Trix

Dank je Cornelis, weer wat geleerd.

• Jan

Trix schreef:

> Vandaag rekening ontvangen van 30.000km beurt sedan en tot

> mijn grote verbazing bougies vervangen.

> Vraag me af of dit gebruikelijk is.

Kijk in het onderhoudsboekje wat je bij de auto kreeg en je weet het :-)

Bij onze sedan 1.6 16V hoeft vlgs. het boekje bij 30.000 km alleen olie + filter vervangen te worden. meer niet, afgezien van controles en zonodig een vloeistofje bijvullen.

Pas bij 45.000 km zijn de bougies aan de beurt en ook het luchtfilter (meen ik).

mvg, Jan

• elfred

Hoi,

Ik vind bougietjes vervangen bij 30.000 km ook erg vroeg/snel.

Of er moet een aanleiding voor zijn, maar dat hadden ze misschien wel gemeld.

De aanleiding kan ook zijn dat er bij de dealer meer geld in het laatje moet komen.

groet , Elfred

• Jan

elfred schreef:

> Ik vind bougietjes vervangen bij 30.000 km ook erg vroeg/snel.

> Of er moet een aanleiding voor zijn, maar dat hadden ze

> misschien wel gemeld.

Dat hadden ze dan *horen* te melden vlgs. mij. want ik wens iedere afwijking van het standaard voorgeschreven onderhoud gemotiveerd te zien.

> De aanleiding kan ook zijn dat er bij de dealer meer geld in

> het laatje moet komen.

Om geen misverstanden af te roepen lever ik de auto dan ook altijd af incl. onderhoudsboekje en geef nadrukkelijk aan dat ze het onderhoud wat daarin voorgeschreven is moeten uitvoeren en niets meer of minder. En anders bellen voor overleg.

Ik wil best betalen maar geen flauwekul :-)

mvg, Jan

• rudi

bij mijn vorige wagen een c3 hoefde de bougies pas op 60000 km te vervangen worden,ondertussen overgeschakeld op mcv diesel,daar heb je er geen last van.

• Michel

Ook gloei spiralen gaan niet eeuwig mee hoor deze dienen ook vervangen te worden.

• cornelis vv

Het onderhouds boekje is gecopieerd van renault er gelden voor de dacia andere regels neem maar de 15000km checkup die staat ook niet vermeld.

• Remco Jan

Als de dealers dit soort zaken stelselmatig doen kunnen ze de lage marge bij verkoop nog wat compenseren.