Geen enkele stilstaande of rijdende auto behoort bij respecteren van de maximale kogeldruk dusdanig in te veren dat er sprake zou kunnen zijn van doorzakken of aanlopen. Bij niet breder of groter (qua diameter) dan standaard bandenmaat is aanlopen sowieso niet mogelijk, veerstops zijn daar op ingesteld.
Een aanhanger (van welk soort dan ook) behoort zijn eigen gewicht te dragen…
(anders hadden we het wel over een oplegger… )
…en elke situatie die anders resulteert, heeft bij een type-goedgekeurde aanhanger dus altijd te maken met foutieve belading.
Wel is het natuurlijk zo dat bij oneffen wegdek en op snelheid, een forse achter-overhang bij auto's kan zorgen voor een ‘dein-effect’. Laat die achter-overhang bij de MCV nu juist prettig kort zijn! Mede te danken aan de in verhouding extreem lange wielbasis; überhaupt al een goeie qua stabiliteit bij ‘trekken’…
Een onbeladen MCV met hulpveren lijkt mij onnodig stug worden. Bij juiste belading van de vouwwagen zou ik me niet de minste zorgen maken wat betreft het trekken met 'n MCV, ook niet in het geval van een 5-zitter. Elke MCV is bijzonder stabiel geveerd en gedempt.