vrouwen daciarijders !!!!

• sonny

Ik heb een jaar geleden ook een linkje gehad .

Daar hadden wij vrouwen het erover wat wij van de dacia vonden hoe hij reed enz .

Nu zijn we een jaar verder en ik ben benieuwd zijn de vrouwen daciarijders onder ons nog steeds zo tevreden .

Ik wel hij rijd goed de blinde hoek moet ik nog steeds aan wennen hij is vrij groot vind ik dus veel kijken .

De boodschappen gaan bij mij precies achterin( twee tassen )wij hebben een 7 zitter .

Het achteruitzicht daar was ik zo aan gewend mijn kinderen moeten iets harder praten als ze helemaal achterin zitten .

Ik was de dacia ieder weekend mijn man zit veel in het buitenland ,maar dan moet ik toch flink op mijn tenen staan met mijn 1meter78.

Deze zomer gaan we voor het eerst met de dacia naar frankrijk met een karretje .

Vorig jaar werd onze dacia geleverd toen we in frankrijk zaten .

Ik mag ook rijden dus ben benieuwd hoe hij dan rijd .

Ik ben tot nu toe zeer tevreden.

gr sonny

• Tine

Ik rijd nu ruim 4 weken met de Dacia 7-zitter dagelijks naar mijn werk. Ik moet nog wennen aan de draaicirkel die schat ik toch nog verkeerd in vooral met achteruit in steken. File parkeren heb ik twee keer geprobeerd, maar twijfel dan toch aan het gaatje waar hij in moet, dan zoek ik maar gauw een ander plekje. Ondanks de parkeer sensoren, ik vind dat hij al erg vroeg in paniek raakt en als ik dan kijk nadat ik geparkeerd heb dan blijk ik nog ruim 1 meter te hebben. Dus daar moet ik nog effe op oefenen. Voor de rest bevalt hij prima en mijn man wast de auto en rijdt deze zomer met karretje( morgenochtend om 5 uur al) naar Frankrijk, we zakken de westkust af en hebben nergens besproken we zien wel. Wij gaan trouwens in de Dacia slapen.

Zie het eerder kampeer item op de site.

Dus vrouwelijke rijders zijn blij, maar ik laat mijn man altijd rijden, want als ik rijd met hem naast me geeft hij alleen maar commentaar en daar heb ik geen zijn in. Hij rijdt ook niet foutloos, zit ook weleens in de verkeerde versnelling, of zijn motor slaat af.

Hij mag van mij fouten maken ik heb daar nooit commentaar op, maar helaas hij blijft mijn rijstijl altijd bekritiseren. Mijn zoons vinden trouwens dat ik wel goed rijd, allen anders en minder vanzelfsprekend als mijn man, maar die kan zelfs bussen en vrachtwagen rijden, daar kan ik nooit aan tippen.

Prettige vakantie met je Dacia en wie weet komen we elkaar tegen in het grote Frankrijk.

Gr Tine

• suzan

Wij hebben de auto nu twee en een halve week en ik ben zeer tevreden. Ik heb deze week een nieuw bed en een glijbaan voor mijn dochter van 3 gekocht. Deze konden gewoon achter in de auto met de bank omlaag. Geen gedoe met achterklep openrijden. Heerlijk. Wat een ruimte. Ook vind ik de enthousiaste reacties van mededaciarijders erg leuk.

Mensen uit de buurt blijven bij onze oprit staan om de auto te bekijken. Grappig he?

Ik ben in ieder geval zeer tevreden. De dacia rijd meteen alsof je er al jaren in rijd. Ik heb geen moeite met parkeren. ik vind dat je goed zicht hebt. Voor mij nooit meer een andere auto!

• Monique

Wij hebben de onze nu zo'n 4 maanden, en ik rijd er altijd met veel plezier in, als ik alleen in de auto zit en naar achterin kijk in de auto, denk ik, tjeeeee, wat een ruimte…haha, met rijden en parkeren heb ik absoluut geen probleem, maar ja, ik rijd gewoon in iedere auto makkelijk, het komt zich toch op het zelfde neer, jaja eventjes een keer wennen met inparkeren, maar als je weet hoe groot hij is gaat ook dat makkelijk, en mijn man moet niet durven om commetaar op mijn rijden te geven, want dan moet hij altijd rijden als we naar een feestje gaan en mag ik drinken hahahaha….

Poetsen doet mijn man, ik het huis, hij de auto, of zoiets…;-))

Verder hebben we achterin zo'n rubberen mat gelegd, wat ideaal is, want de boodschappen schuiven niet meer zo en als we zijn gaan duiken wordt de bekleding niet nat…

Dus heel tevreden dacia rijders…toppie!!!

• Joop

Hee…..nog meer duikers met een dacia?

groeten Joop (sorry moest ff of topic)

• ad

hoi sonny,

met dat wassen kom je goed weg.

ik heb met mijn 1.68 m. echt een trapje nodig.

groet ad

• ad

hoi tine,

mijn vrouw heeft ook altijd commentaar op mijn rijstijl.

EN DIE HEEFT NOTABENE GEEN RIJBEWIJS!!!!!!!!!!!

maar ik hoor het niet eens meer.

groet ad

• Remco Jan

Gewoon door de wasstraat rijden. Die komt wel makkelijk bij het dak ;-)

• Claudia

Haha, wilde ik net zeggen. Hoezo zelf wassen? Die wasstraat hebben ze toch niks voor niks uitgevonden?

Heb al genoeg te poetsen in huis.:-)

Heb de Dacia nu een week en ook in moet nog ff wennen aan het achteruit parkeren.

Ik betrapte mezelf erop dat ik toch 2 keer steken nodig had terwijl ik met mijn opel Astra station de draai altijd in een keer maakte.

Kwestie van wennen hoop ik :-)

Verder vind ik de grootte van binnenuit wel meevallen. Vind het eerlijk gezegd meer een koekblik. Gelukkig is ie dat van buiten gezien niet :-)Remco Jan schreef: