Kogel bijna door de kerk

  • cornelis vv

    Vandaag even een bezoek gebracht aan de dealer VKV in Rotterdam om de inruilprijs van mijn MCV vast te stellen.

    Die was goed nu alleen nog even vechten om 500 euro en als dat allemaal goed gaat is de Sandero besteld.

    Het moet dan worden de 1.4 8v Laureate in de kleur wit levertijd +- 3 maanden.

    Op hoop van zegen dan maar.

    Maar als iemand een bod wil doen op die van mij ook geen probleem .

  • peter

    cornelis, wat voor een MVC heb jij in de aanbieding??

  • piewie

    Ik ben geen garagehouder, maar van economie snap ik wel het een en ander:

    inruilwaarde = handelwaarde + marge - wat de garagist er aan wil over houden.

    Sommige dealers geven wat meer in de hoop dat ze je kunnen binden als klant en laten hun marge schieten. Die marge is op een Dacia voor de dealer bar weinig. Ik dacht dat ik op deze site ergens las dat het maar iets van € 250 was. In dat geval zal Dacia goede afspraken hebben met de dealer omtrent de garantie, want de eerste drie jaar valt daar voor de dealer ook niet veel te halen. (monteurs aan het werk houden en zo) Het verbaast me dan ook niet dat sommige (vooral Renault-georiënteerde?) dealers hun Dacia-klanten nog wel eens met een kluitje het riet in willen sturen bij gebreken en flinke afleverpakketten berekenen. Bij die garantie is het wel omzet, maar geen winst, alleen maar leuk voor de belastingdienst.

    Ik ruil mijn Daas binnen drie jaar (garantie) in voor een nieuwe Daas, maar dat zou zomaar zo'n nieuwe Lada kunnen worden als ik er te veel op moet toeleggen. En zo blijf ik zoeken naar de stunts van niet gerenomeerde merken.

    Skoda was - na de overname van Volkswagen - ook goedkoop, en iedereen verklaarde je dat eerste jaar voor gek omdat je in zo'n oost-europeaan reed. Met de status van Skoda steeg de prijs, maar die eerste rijders waren spekkoper.