spiegels

• Desiree

Over een week of 3 gaan wij met onze Dacia richting Italie. We zijn met 5 personen dus ondanks dat we een koffer op het dak hebben zal de auto flink gevuld zijn.

Normaal gesproken vind ik dat ik redelijk uitzicht via de buiten en binnen spiegels.

Maar met de vakantie zal er alleen gereden worden op de buiten spiegels en dan is dat uitzicht een stuk kleiner, vooral als er iemand achter je rijd want die zie je niet altijd in de buitenspieges. Weet iemand hier een oplossing op want om nou extra caraven spiegels te plaatsen lijkt mij ook weer wat overbodig.

Fijne vakantie iedereen

Groetjes Desiree

• piewie

Bij Halfords een parkeerlens kopen en een stukje achterruit vrij van bagage houden. (en bij een 7-teer een hoofdsteun op de derde zitrij verwijderen. Misschien zonder derde zitrij de middenhoofdsteun verwijderen. Weet niet hoe oud nr 3, 4, en 5 zijn maar mijn jongste (tweede zitrij midden) heeft die hoofdsteun niet nodig voor comfort / veiligheid.

• Avaka

Tijdens mijn uitgebreidde proefritten viel mij op dat het zicht in de buitenspiegels niet echt geweldig is. De standaard spiegels zijn aan de krappe kant.

Zijn er eigenlijk mensen die van die halve maan vormige opzet spiegels boven op hun buitenspiegels hebben geschroefd?

Op mijn zakelijke auto zitten die ook en dat bevalt zeer goed. Hier zit ik zelf aan te denken om te gaan monteren als mijn Dacia binnenkort geleverd wordt.

Je kunt ze los kopen bij een auto-speciaal zaak zoals Automat of Halfords.

Die dingen zijn ook niet echt duur.

Dit bedoel ik:

• Remco Jan

Toen wij nog met z'n 5-en waren (nu met z'n 6-en, vandaar de MCV), was de laadruimte van onze Octavia altijd tot het dak gevuld. Ik kon daarmee altijd prima rijden op de buitenspiegels. Ik denk niet dat dat met een MCV moeilijker is.

• Frank

Wij komen ook uit een Skoda Octavia Combi, maar ik vind de spiegels minder zicht hebben. De spiegels van de Skoda zijn volgens mij ook breder (nooit opgemeten echter).

Ik heb dit opgelost door de spiegels iets verder naar buiten te zetten (gewoon versteld via de standaard verstelling in de auto) zodat je net de auto net niet meer ziet. Wel kon ik door mijn hoofd een beetje te draaien de auto nog zien. Hierdoor had ik minimale dode hoeken.

Veel plezier op je vakantie, het inpakken vond ik een feestje opzich aangezien er echt heel veel in de achterbak gaat !

• Remco Jan

De spiegels van de Dacia zijn in ieder geval wat 4-kanter. Of ze ook smaller zijn weet ik niet.