raam half open & koplamp knipperlamp afst bed

• Chinnie

Hoi hoi

wij hebben ook onze MCV Laureate gekregen naar een maand.

2 dingen vallen me op , kon dat niet in het boekje vinden.

* als je de deur met de afst bediening sleutel open druk , dan gaan de alarm licht knipperlichten naast de koplampen niet knipperen , hoort dat zo.

bij mijn vorige auto deden ze dat wel met open en dicht maken.

* de handbediende ramen van de 2e zit rij gaan maar voor 3/4 naar beneden.

alles is orgineel ( speakers ) diepte.

hoort dat zo.

• HenkM

Hier bij ons gaan ALLE knipperlichten knipperen na bediening van de deurvergrendeling (2 voor, 2 achter en 2 op de voorspatborden). Mogelijk een bezoekje aan de dealer want ik ken geen auto waar dit anders is.

Dat van die achterdeurraampjes ben ik van al mijn (vele) Renaults ook niet anders gewend. Heb wel eens iets opgevangen dat dit is gedaan i.v.m. veiligheid voor kinderen.

Hoe dan ook ik heb Renaults gehad waar ruimte genoeg was om de ramen volledig naar beneden te kunnen laten lopen maar bij geen van allen kon dit ook werkelijk.

• Oscar

Bij de huidige modellen auto's (bij bijna alle merken) heeft de achterdeur meestal aan de onderkant een ronding waar de wielkast zit. Aangezien daardoor de onderkant van de deur smaller is dan de bovenkant, kan het raam gewoon niet verder naar beneden. Heeft helemaal niets te maken mat “veiligheid voor de kinderen”, het raam past gewoon niet verder naar beneden in de deur.

Groetjes, Oscar.

• Remco Jan

Er zijn ook veel auto's waar de ramen wel helemaal omlaag kunnen (ook stationwagen). Als het voor de veiligheid was, had het ongetwijfeld breed uitgemeten in de folders gestaan (met een lekker klef fotootje van een jong gezinnetje erbij…).