Ramen donker maken

• Geugie

Hallo Dacia fans ,

Ik kwam bij toeval op deze site en op dit forum uit en ik wist helemaal niet dat dit bestond …geweldig :-)

Ben ook ontzettend blij met mijn MCV maar wil toch nog iets veranderen eraan

Het zal al vast wel eens een keer gevraagd zijn hier maar weet iemand een adres waar je voor niet al teveel euries je ramen achter ( achterdeuren, achterste raam en klapdeuren achter ) met folie donkerder kan laten maken ???

Of kan iemand een merk folie adviseren om het zelf op te plakken ???

Heeft dan ook iemand tips om het er netjes op te krijgen ???

Enfin , ik hoor wel of iemand tips en tools heeft

Alvast bedankt ,

Geugie

• Bart P

Ik heb een setje folie in Duitsland besteld. Zie hier voor meer info

Bart P

Geugie schreef:

>

> Hallo Dacia fans ,

>

> Ik kwam bij toeval op deze site en op dit forum uit en ik

> wist helemaal niet dat dit bestond …geweldig :-)

> Ben ook ontzettend blij met mijn MCV maar wil toch nog iets

> veranderen eraan

>

> Het zal al vast wel eens een keer gevraagd zijn hier maar

> weet iemand een adres waar je voor niet al teveel euries je

> ramen achter ( achterdeuren, achterste raam en klapdeuren

> achter ) met folie donkerder kan laten maken ???

> Of kan iemand een merk folie adviseren om het zelf op te

> plakken ???

> Heeft dan ook iemand tips om het er netjes op te krijgen ???

>

> Enfin , ik hoor wel of iemand tips en tools heeft

> Alvast bedankt ,

>

> Geugie

• H@ns (jaapaap)

Ik heb deze week bij DP (naam mag dus niet genoemd worden )een een set met voorgesneden raamfolies voor 6 ramen (20% lichtdoorlatend voor 57.50 euro)

Jarno reageerde op een mailtje van mij met:

en als er iets fout gaat is het ook op aanvraag los verkrijgbaar! maar ik heb op dit moment nog niet gehoord dat iemand het fout heeft gedaan maar eens moet het toch gebeuren dat iemand het wil na bestellen. maar dat kan dus.

verzendkosten zijn 7,95 (Goedkoper dus als van Bart P hierboven)

Ben heel benieuwd naar het resultaat en zal daarover nog berichten

Groetzels H@ns

• Claudia

Ik heb ze dus ook net binnen via DP.

Er zit alleen een Duitse handleiding bij waar ik niet echt wijs uit wordt.

Wil je me laten weten hoe jij het erop gebracht hebt als het eenmaal gelukt is?

Ben erg benieuwd!

Groetjes, Claudia

• H@ns (Jaapaap)

Ik heb een kennis die dit vroeger altijd liet doen door mensen van 3M

Maar voor de hobby deed hij het altijd zelf

Hij is zo'n pietje precies dus het komt best wel goed

zal wel melden waar mee we de boel invetten want de 1 zegt afwasmiddel en de ander zegt een sopje,weer iemand anders zegt glassex (ivm de aanwezige alkohol verdampt dat sneller)

Kan Jarno ook nog vragen om een makkelijke en juiste handleiding hier te posten

Scoort hij ook weer goed

• yamashi

hier een kleine uitleg voor de montage van de folie. DP.NL

monteren bij een buiten temperatuur boven de 15 graden liefst op een zonnige dag!

ruiten eerst goed schoon maken met bv amoniak met water.

daarna een plantenspuit nemen met water (liefst uit de condensdroger dit omdat daar haast geen kalk meer inzit) mengen met klein beetje afwas middel.

ruiten heel nat maken!!! dan de plaklaag van de folie verwijderen en de folie ook inspuiten. zodat je de folie lekker kan schuiven op de juiste plaats op het raam.folie daarna weer inspuiten met water zodat je de folie niet beschadigd als we het water onder de folie vandaan gaan wissen.

dan vanaf het midden van het raam met de bijgeleverde wisser naar de buitenzijde toe het water er onderuit wissen.zodat het strak en zonder luchtbellen op de ruit vast kleeft. folie tijdens het wissen af en toe inspuiten om beschadiging te voorkomen.

voor mcv met uitklapbare ramen achter adviseer ik de ramen te demonteren en bv op een tafel te leggen met een dikke handdoek er onder! zodat je als je de folie er op heb zitten netjes de scharnier gaatjes kunt doorprikkenen. uitsnijden met het bijgeleverde mesje. laat de folie eerst even drogen voordat je dit doet.

veel succes iedereen met de montage.

groetjes jarno

• Claudia

Ik heb het folie net aangebracht maar nog wel erg veel luchtbellen/water onder sommige ramen. Wordt dat vanzelf minder of moet het opnieuw aangebracht worden?

Wie weet dat?

• Gerrit

Hier even een reactie over donkere ramen.

Maandag ga ik zelf mijn nieuwe Dacia MVC ophalen en ik heb hier al zelf te monteren (op maat gemaakt) folie voor gekocht.

Ik heb dus geen folie op de voorste portier ramen en voorruit en voor de rest kan ik alles lekker donker maken met deze set. Of het eenvoudig is om te plaatsen !! Het lijkt mij in ieder geval niet zo moeilijk, maar dat ga ik volgende week ervaren denk ik als ik mijn autootje heb. Ook een trekhaak em LM velgen moet ik nog monteren dus nog werk genoeg lijkt mij. De plakfolie heb ik overigens gekocht bij

dus dat is makkelijk terug te vinden als je interesse hebt. Veel succes verder.

Gr Gerrit

• Gerrit

Hier nogmaals een aangepaste reactie over donkere ramen. Dit ivm ongewenst reclame maken zoals ik had begrepen. Dus bij deze sorry voor de reclame zoals ik deze onbewust had gemaakt in mijn vorige reactie.

Maandag ga ik zelf mijn nieuwe Dacia MVC ophalen en ik heb hier al zelf te monteren (op maat gemaakt) folie voor gekocht.

Ik heb dus geen folie op de voorste portier ramen en voorruit en voor de rest kan ik alles lekker donker maken met deze set. Of het eenvoudig is om te plaatsen !! Het lijkt mij in ieder geval niet zo moeilijk, maar dat ga ik volgende week ervaren denk ik als ik mijn autootje heb. Ook een trekhaak em LM velgen moet ik nog monteren dus nog werk genoeg lijkt mij. De plakfolie heb ik overigens gekocht bij D.P. dus dat is makkelijk terug te vinden als je interesse hebt. Veel succes verder.

Gr Gerrit

• H@ns (Jaapaap)

Gisteren de folie geplakt

Is me erg tegen gevallen

Het eerste raam (rechterachterraam) is ook mislukt maar zal daar nog wel een los setje bij Jarno bestellen

Links onderin leek op een vouw/knik maar bleek toch een scheurtje te zijn wat bij de raamstijl inscheurde

Verder bij dit raam ook het minst mooi de bubbels weg gekregen

greetz H@ns