VRAAG: Bevestiging middenarmsteun

• Frank

Bij mijn Dacia Logan MCV 1.6 16v Laurette (7p) viel het klepje in het midden (tussen de voorstoelen) steeds open aangezien het klemmechanisme niet werkte. Nu vertelde mijn dealer dat dit altijd zo is als er een officiele dacia middenarmsteun is gemonteerd.

Hij stelt nu voor het met dubbelzijdig tape dicht te plakken.

Is het bij meerdere mensen zo dat, na bevestiging van een middenarmsteun door de dealer, het klepje niet meer werkt en provisorisch gerepareerd moet worden (dubbelzijdig tape)?

Alvast bedankt voor jullie reacties !

• GPB

Ook bij mij (1.6 16v Laureate 7p) valt het klepje open na montage van de middenarmsteun. Dichtplakken met dubbelzijdig kleefstrip lijkt mij een zeer acceptabele oplossing.

• HenkM

“Hij stelt nu voor het met dubbelzijdig tape dicht te plakken”.

Bij ons sloot dit klepje vanaf het begin ook niet jofel (wij hebben ook een armsteun). Ik ben niet langs de dealer geweest maar heb dit toen zelf opgelost met dubbelzijdige tape. Aangezien het klepje nooit meer open is gegaan vind ik het wel goed zo.

Behalve als “afdekplaatje” heeft dit toch geen functie.

• wimpie

Mijn dealergemonteerde steun sluit perfect, mogelijk zijn bij jullie de magneetjes iets te veel in gezonken, probeer eens met een klein metalen plaatje als opvulling.

Door ons worden er kleine voorwerpjes in bewaard (brillenkoker b.v.)

• HenkM

@Wimpie,

Die armsteun sluit inderdaad prima, het gaat hier om het klepje / afdekplaatje van de bevestiging achter de armsteun (hier onder zit het draadeind / moertje waarmee de bevestigingsbeugel van de armsteun op de vloer is gemonteerd).

• cornelis vv

Die ging bij mij ook steeds open , oplossing een klein drupje ruitenkit en probleem opgelost.

Dit probleem komt door dat de bevestiging van de armsteun het platic iets tordeerd daar door past het klepje niet meer goed.

• Outline

Ik heb er bij mij geen probleem mee, klepje sluit gewoon nog perfect.

Het zal er wel mee te maken hebben hoe lomp de monteur in kwestie het klepje de 1e keer geopend heeft.