knoop doorgehakt

• spikey

voor mij was de keus niet moeilijk na precies 5 maanden en 17.500 km.

morgen 14 juli breng ik mijn mcv naar autohaag delfgouw voor de inbouw van een gasinstallatie en kan hem woensdag weer ophalen . Eerst was ik nog onzeker over een gasinstallatie maar door de goede berichten op het forum heb ik de knoop door gehakt. vrijdag gaan we op vakantie en kan ik gaan profiteren van de goedkope gasprijs .

• Pilo

Gefeliciteerd. Je krijgt er geen spijt van. Vandaag sprak ik aan de pomp (59.3 ct) een duitser, die voor het eerst een auto met gas rijdt ( Sehr zufrieden. Mensch wie billig). Hij vertelde dat het aantal LPG rijders ( en ook het aantal pompen) in Duitsland fors toeneemt.

Je hoeft niet meer in te rijden, dat heb je al ruimschoots op bezine gedaan. Als je naar het buitenland gaat, vergeet niet de juiste nippels.

Veel plezier.

• spikey

volgens haagzeeuw is mijn mcv donderdag om een uur of 3 pas klaar .

ik dacht dat een gasinstallatie inbouwen maar anderhalve dag werk was en aangezien we vrijdag op vakantie gaan wordt het wel krap met de tijd.

• Pilo

Spannend!!!!

Het verschil tussen een dure of een betaalbare vakantie.

Sterkte en laat de afloop nog even horen.

• spikey

vandaag donderdag om 13.00 uur was mijn mcv klaar. Maar toen ik de gasvuldop ging bekijken zag ik dat de gas installateur de lak van mijn bumper had beschadigd . autohaag zeeuw neemt na mijn vakantie contact met me op en dan word de bumper netjes overgespoten.

het gasrijden is net zo goed als op benzine maar als de auto op gas loopt maakt hij veel minder geluid dus weer een pluspuntje .de overschakel knop voor het gas werkt perfekt want als je gas tank leeg is gaat er een akoestisch signaal aan en schakeld hij zonder horten of stoten over op benzine. Nu kan ik gaan genieten van heel wat zuinige kilometertjes

• Pilo

Veel succes toegewenst en een goede vakantie!!!

Laat nog eens horen hoe de MCV en de LPG je bevallen is.

• spikey

zal ik doen pilo prettige vakantie en tot horens

• HenkM

Gelukkig dat het bevalt, een 2e melding dat de auto op LPG minder geluid maakt :-) .

28 juli is de onze aan de beurt voor een gas make-over :-) .

Suc6, prettige vakantie en veel veilige en goedkope kilometers.

• spikey

ik heb inmiddels ook gemerkt dat de wagen pas op gas overschakeld als de temperatuur meter twee streepjes aangeeft . Is een goede zaak i.v.m. goede smering bij een koude motor. En door het zachte geluid van de motor hoef ik de radio niet zo hard te zetten . De renoult dealer autohaag zeeuw had ook een lekke band spuitbus in mijn auto gelegd en volgens mij is dit niet standaard bij een gas installatie. Ik ben zeer tevreden over de dealer .

• spikey

Ik heb de schakelaar voor de gas/benzine links op mijn dashboard laten zetten net onder mijn luchtrooster. Waardoor je makkelijker kan omschakelen en beter ziet hoeveel gas er nog in de tank zit