Gaspedaal

• Hans

Het gaspedaal van mijn Dacia Logan MCV 1.6(Juni 2008) geeft te weing “feed back”. Ik bedoel daarmee dat het gaspedaal te “slap” is. Ik krijg ongelooflijke kramp in mijn voet, omdat ik mijn voet niet lekker op het gaspedaal kan laten rusten, maar mijn voet steeds een beetje omhoog moet houden.

Moet de oplossing gezocht worden in een sterker veertje ergens? En zo ja, hoe dan?

Alvast bedankt voor de suggesties.

Hans

PS. Geweldige wagen,trouwens!

• Arno van der Veer

Dit is nou een van de belangrijkste reden waarom ik toch voor een Cruise Control heb gekozen. Door veel te moeten staan/lopen voor mijn werk heb ik al last van m'n knieen, en dat merk ik terug bij langere ritten. Misschien niet de goedkoopste oplossing maar wel zeer prettig.

Arno.

• Remco Jan

Je hebt inderdaad wat minder feedback dan bij sommige andere auto's, maar wat ik herken het ook wel uit een Renault Scenic. Het zal in ieder geval zo bedoeld zijn…

• Wendy

Als je een oplossing hebt wil je dat dan ook even laten weten ?

Ik ervaar namelijk hetzelfde dus wil dan de oplossing ook toepassen.

Wendy

• JohnS

Hierbij sluit ik mij aan.

Bij mij precies hetzelfde “probleem”

m.v.g. John S.

• Hans

Ik heb de vloermat ter plaatse van het gaspedaal wat opgehoogd, maar daar zit de oplossing niet in..

Ik zoek het nu in een betere zitpositie. Het “gaspedaal been” wordt, bij mij tenminste, onvoldoende ondersteund door de stoel. Een deel van het bovenbeen hangt in de lucht. De eenvoudigste oplossing is natuurlijk, zet de stoel wat hoger. Maar bij mij staat de stoel al in de hoogste stand, die ook de enige stand trouwens is. Ik ga experimenteren met een kussentje. Als dat niet wil, overweeg ik een verstelbare stoel te plaatsen. Er zijn zo onderhand vast wel een paar Laureaten in de prak gereden en bij de sloper terecht gekomen met nog heel mooie verstelbare voorstoelen erin.

De komende dagen moet ik enkele honderden km's rijden, dus eind van de week weet ik of een kussentje de oplossing is.

Ik publiceer de uitslag hier.

Hans

• razvan

'Het “gaspedaal been” wordt, bij mij tenminste, onvoldoende ondersteund door de stoel. Een deel van het bovenbeen hangt in de lucht.'

Had vroeger hetzelfde probleem met een Peugeot 309 en met een kussentje kon ik dat inderdaad prima oplossen.

• Hans

Het gaspedaal van de Dacia, het houdt me/ons bezig. Ik zou nog mijn ervaringen meedelen met een kussentje om de kramp in het been/de voet te verminderen bij het bedienen van het gaspedaal. Wel, een kussentje neemt een groot deel van de problemen weg. Verder heb ik de stoel één klikje meer naar achteren geschoven dan mijn ideale stand was, omdat dan het bovenbeen wat horizontaler komt te liggen. Het nadeel is dan wel dat het ontkoppelingspedaal nog wat verder weg komt te liggen en je moet het al zo'n end intrappen(ik ben van normale lengte,hoor!). Ik heb de afgelopen dagen nogal wat kilometers gemaakt en ook gemerkt dat het behoorlijk wat uitmaakt wat voor schoenen je aan hebt. Het klinkt misschien nogal onnozel, maar met soepele sandalen aan had ik veel minder last van vermoeidheid/kramp in mijn “gasbeen” dan met vrij zware stuggere schoenen.

Als laatste een tip : Lidl heeft 24/7 een autostoelverhoging in de aanbieding, die zich aanpast aan je lichaam en dat voor € 29.99.

Ik ga dat ding kopen!

Hans

• Tine

Mijn man heeft rechts van het gaspedaal een soort ijzertje geschroefd, waardoor hij bij lange afstanden rijden met zijn gasvoet iets rechts kan leunen en zijn voet iets minder moe wordt. Ik zou aan mijn man veagen of hij hiervan een fotootje kan maken. Op de daciadag zat het er al in en een grote fotomaker (Weet effe niet wie) die mij liggend in de Dacia had gefotografeerd had al gezien dat mijn man dat had gemaakt.

Het schellt echt, we hebben net ruim 300km in Frankrijk rond gereden.

• Hans

Ik ben wel benieuwd naar dat fotootje!

Hans