Ruitensproeier walm

• Daciatochzo

Hallo

Bij het flink optrekken of na een scherpe bocht, krijg ik door de ventilatieroosters binnen een geur van ruitensproeiervloeistof (althans dat denk ik te ruiken)

Ik heb zover dat mogelijk is het tankje geinspecteerd op lekkage maar kan niets ontdekken.

Wat me opvalt is dat ruitensproeiervloeistof vanaf de ruiten wegspoelt naar de goten onder de ventilatieroosters bij de motorkap. Ik neem aan dat deze ruimte tevens de ingang is voor luchtaanvoer van buitenaf. Wat ik nog niet kan verklaren is waarom ik het dan wel ruik in een bocht op bij optrekken en niet bij constante snelheid.

Heeft iemand dezelfde ervaring?

De Dacia is trouwens net 2 weken in mijn bezit.

Groet

• Vinnie

Het komt bij een nieuwe bijna altijd voor en gaat altijd weg :-) Waarom weet niemand.

• Frans

Die van ons is nu 6,5 maand oud en die heeft het ook nog steeds. Wij gebruiken overigens de sproeiers maar zelden, misschien dat we het daarom na zo'n tijd nog ruiken.

• Remco Jan

Jaren geleden had een studiegenoot van me een oude Peugeot en die had precies hetzelfde. Misschien iets Frans om de knoflookgeur te verdoezelen? ;-)

• Henri Thijssen

Beste mensen,

Na 6 weken en ruim 7500 km op de teller is ook mij deze geur opgevallen en maar toegeschreven aan de Dacia bouwwijze. Misschien is het toevoegen van knoflookteentjes een oplossing ;-)

Henri

• wimpie

Misschien is het alleen aan de MCV toebedacht, ik heb er in de sedan totaal geen last van (of m,n tankje is leeg)

• Daciatochzo

Blij te horen dat het een bekend verschijnsel is en dus blijkbaar een MCV eigenschap. Ben ik tenminste niet de enige :)

Het went vast gauw en ik begin het nu inderdaad maar te zien als een gratis luchtverfrissertje. Al twijfel ik aan de schadelijkheid van dampen voor de Dacia-volksgezondheid.

Na een bochtig weggetje zit ik zowat high achter het stuur :)

• HenkM

Is die van ons dan kapot misschien, nooit iets geroken terwijl de sproeiervloeistof die ik gebruik toch aardig “ruikt”. ;-) .

• Remco Jan

Je bent in ieder geval wel legaal high :-)

• Tine

Hebben wij ook, vind het niet vies ruiken. Die sterke autogeurhangertjes vind ik veel te sterk ruiken, dus dit is een leuke bijkomstigheid.