Ik bedoelde het begrip “loser” cynisch, om maar eens een cliché aan te geven.Je wordt nu eenmaal beoordeeld op je uiterlijk, op de kleding die je draagt, waar je naar toe gaat op vakantie, en ja, in wat voor een auto je rijdt, als je dan zegt Dacia, worden al de bekende Lada en škoda grappen ook nu voor de Dacia gebruikt.
Om maar eens een paar voorbeelden te noemen….
Heeftie achterruitverwarming? (zodat je geen koude handen krijgt bij het aanduwen)
Als je de waarde van die wagen wil verdubbelen gooi dan je benzinetank vol….
Wat is erger dan een Lada/škoda/Dacia kopen? (een tweedehands Lada/škoda/Dacia kopen).
Het betekent eigenlijk dat als je één van deze wagens zou kopen, je dan een “loser” zou zijn, en als ik dat aan mezelf relateer dan zou ik met een tweedehands Dacia dus een Loser in het kwadraat zijn. Niet dat het me iets interesseert hoor, want ik ben gewoon heel blij met mijn auto, en nogmaals het zal me een zorg zijn wat een ander ervan vind. Uiteindelijk moet ik het betalen, en als mijn buurman van mening is dat ik in een andere auto zou moeten rijden, mag hij die voor me betalen!
Dat zijn mercedes op jaarbasis een veelvoudige afschrijving ten opzichte van mijn bakkie heeft, is iets waar hij voor kiest, maar ik vind het zonde geld.Diezelfde buurman heeft drie dezelfde zaagmachines, vier (echt waar) oplaadbare boormachines, en gebruikt ze nooit, maarruh wel 18 volt hoor……want je moet toch een beetje power hebben?
Heus, geloof me, ik heb genoeg dure bakken gereden, maar het was toch iedere keer weer slikken als de wagen naar de garage ging. er waren rekeningen bij van 1000 'a 1500 euro, en dat soms 2 keer per jaar! Weet je hoeveel leuke dingen je daarvan kunt doen?
Dus heb ik bewust gekozen voor deze auto, omdat het onderhoud vele malen minder kost dan wat ik de afgelopen jaren betaald heb.
En als iemand mij daarom een “loser” vindt, mag dat van mij!
ik heb allang geleden afgeleerd om iemand op uiterlijk etc. te beoordelen.
Maar (ver)oordeel mij er dan ook niet om!