Armleuning montage

• Marco

Ik heb een originele armleuning bij de dealer gehaald.

De montage leek simpel. Hij zit nu vast met een paar parkertjes.

Er is een stalen beugel bijgeleverd maar deze weet ik niet te plaatsen. Ze hebben een montage handleiding geleverd voor de type MCV en de sedan. Afbeeldingen zijn door elkaar gebruikt. Wie o wie heeft zelf in de MCV de armleuning gemonteerd en kan vertellen op welke wijze de stalen beugel gemonteerd moet worden. Moet bijvoorbeeld de kap van de console er geheel af??

• Carl

Hee marco…even terugscrollen naar berichten van 12-07waar ook staat over de montage van de middenamsteun en jouw vraag ook beantwoord wordt.Marco schreef:

>

> Ik heb een originele armleuning bij de dealer gehaald.

> De montage leek simpel. Hij zit nu vast met een paar

> parkertjes.

> Er is een stalen beugel bijgeleverd maar deze weet ik niet te

> plaatsen. Ze hebben een montage handleiding geleverd voor de

> type MCV en de sedan. Afbeeldingen zijn door elkaar gebruikt.

> Wie o wie heeft zelf in de MCV de armleuning gemonteerd en

> kan vertellen op welke wijze de stalen beugel gemonteerd moet

> worden. Moet bijvoorbeeld de kap van de console er geheel af??

• Marco

Carl,

Bedankt voor je snelle reactie.

Ook ik had die berichten gelezen. Dat gaat over een klepje wat niet goed blijft zitten, maar geeft mij nog niet voldoende duidelijkheid.

Mijn vraag is: wordt de stalen beugel zowel voor de MCV als de Sedan gebruikt?

Zo ja, moet dan de gehele consolekap eraf?

Wie weet raad.

Carl schreef:

>

> Hee marco…even terugscrollen naar berichten van 12-07waar

> ook staat over de montage van de middenamsteun en jouw vraag

> ook beantwoord wordt.Marco schreef:

> >

> > Ik heb een originele armleuning bij de dealer gehaald.

> > De montage leek simpel. Hij zit nu vast met een paar

> > parkertjes.

> > Er is een stalen beugel bijgeleverd maar deze weet ik niet te

> > plaatsen. Ze hebben een montage handleiding geleverd voor de

> > type MCV en de sedan. Afbeeldingen zijn door elkaar gebruikt.

> > Wie o wie heeft zelf in de MCV de armleuning gemonteerd en

> > kan vertellen op welke wijze de stalen beugel gemonteerd moet

> > worden. Moet bijvoorbeeld de kap van de console er geheel

> af??

• Frank

Hoi Marco,

In mijn Dacia Logan MCV zit de metalen beugel wel geinstalleerd en wel op de volgende plek:

Als je het klepje tussen de twee voorstoelen opendoet zie je een schroef/bout en moer. Om dit boutje zit (als je van onder naar boven kijkt:

- metalen beugel

- moertje om metalen beugel beneden te houden

- plastik middenconsole (dat ook om de handrem gaat) met daarin het klepje.

- moertje om het console naar beneden te houden.

Als je de metalen beugel wil installeren zou je dus het plastic middenconsole even een stukje omhoog moeten halen (handrem aantrekken dan moet het lukken). Daarna kan je de beugel bevestigen. Wel is het even uitkienen met gaatjes boren om de armsteun in de metalen beugel te schroeven (bij mij had de garage hier meerdere pogingen voor nodig (althans ik zie een aantal gaatjes teveel in het middenconsole (gelukkig vallen die achter de armsteun weg)).

Groet,

Frank

• HenkM

Marco, die achterste kap moet er idd van af. De stalen beugel komt hier onder te zitten en de achterste parkers moet in de (bijgeleverde) schroef-klemmetjes pakken (die op de beugel moeten worden geschoven met de schroefdraadzijde aan de binnenkant). Tijdens montage willen die klemmetjes wel eens omlaag zakken waardoor de schroeven niet goed pakken. Oplossing is deze met een stukje plakband op de beugel te plakken.

De beugel wordt met een draadeind en moer in de bodemplaat vastgezet (moertje aandraaien met een pijpsleuitel is het gemakkelijkst).

Hiedoor komen de trekkrachten die optreden als je de steun belast op de beugel en bodemplaat en niet alleen op de schroefjes in de kunststof (kwestie van tijd en je rukt ze eruit).