Ok, even wat korte uitleg ‘How I did it’.
Er zijn 3 extra aansluitingen gemaakt. Die in het dashboard linksvoor, die in de armsteun en eentje links achter in de kofferbak.
Zie de onderstaande foto's.
Alle 3 de aansluitingen zijn afgetakt van de originele 12V aansluiting. Hier blijken
dikke aders gebruikt te zijn, ik denk normale 2,5 kwadraat kabels. In ieder geval dik genoeg.
Zelf heb ik overigens ook 2,5 kwadraat kabels gebruikt.
Op de onderstaande foto's kan je zien dat ik de middenconsole iets heb opgelicht (schroefjes onder de flessenhouders even losdraaien en het zwarte aflegvakje onderop even losklikken).
Alle bedrading heb ik centraal naar het zekeringen kastje geleid en aldaar met dikke kroonstrip afgemonteerd.
Op diezelfde kroonstrip zit ook mijn boordspanningsmeter.
De aansluiting die op de armsteun zit loopt bij mij via het bakje in het midden (klein sneetje door het tapijt) door naar de zekering kast.
Overigens is de wanddikte van de armsteun net iets te dun om de 12V aansluiting klem te zetten.
Dit heb ik opgelost door achteraf wat zwart ijzergaren rondom te draaien.
Maar indien iemand deze plek overneemt doe er dan even een O-ringetje tussen of een kraanleertje oid.
Verder heb ik bewust gekozen om de aftakking vanaf de originele sigarettenaansteker te nemen omdat deze schakelbaar is.
Zodra de sleutel uit het contact is, zijn alle contacten spanningsloos.
Koele drankjes zijn leuk, maar een startende auto nog veel leuker.