3 kinderen, afmetingen binnen

• Cindy

Hallo,

heb net ook al een reactie gegeven op het item kinderstoel.

Maar mijn vraag is als volgt:

binnenkort verwachten we ons derde kindje en zijn op zoek naar een auto waar 3 kinderen naast elkaar kunnen in de kinderstoelen.

Heeft iemand enig idee wat de binnen maten zijn van een mcv (2de rij), zodat we de stoeltjes kunnen meten of ze er in passen?

Het gaat dan om kindjes in de leeftijd van 3 1/2, 2 1/2 en 0 jaar, die nog echt in in een kinderstoel moeten.

Hebben alle stoelen 3 punts gordel?

Kan iemand ons helpen met deze dringende vraag, zodat we kunnen besluiten of dit een optie voor ons is?

Groeten Cindy

• hali

Hoi Cindy,

Ik ben net terug van een korte vakantie in Frankrijk met drie kinderen (en mijn vrouw natuurlijk). Normaal hebben we de derde zitrij geinstalleerd, maar met alle bagage is dat niet te doen. Daarom moesten alle kinderen op de tweede zitrij. De oudste 2 zitten in een zitverhoging en de jongste in een echte stoel. Dit gaat zonder problemen. Ik heb zelfs 2 kinderstoelen naast elkaar gehad omdat er ander kindje een stukje meeging ipv mijn oudste zoon en ook dat paste.

Het zou dus zonder problemen moeten lukken, maar zoals in de reactie van Avaka; Ga gewoon eens langs de dealer en maak een proefritje met de drie stoeltjes.

Gr.

Hans

• Pave

Dag Cindy,

Onder kinderstoel heb ik een reactie van Dacia Nederland geplaatst.

• ad

hoi cindy,

ook wij zijn vandaag teruggekomen uit de dordogne.

wij hebben DRIE autostoeltjes naast elkaar gebruikt.

het kost een beetje moeite het laatste stoeltje vast te zetten

maar het gaat wel.

groet ad

• Frans

Twee Romers (groep 2) en daarnaast nog een MaxiCosi cabrio past! Het oude type cabrio (tot 2005) is smaller en dat geeft helemaal geen probleem; het nieuwere type is een stuk breder (m.n. de knoppen van het handvat aan de zijkant) en dat betekent dat alledrie strak tegenelkaar zitten maar het kan nog steeds. Onze vorige auto, een Mondeo hebben wij hiervoor weggedaan want daar paste het niet.

• Gunter

“onze vorige auto, een Mondeo hebben wij hiervoor weggedaan want daar paste het niet.”

Hier momenteel ook nog een Mondeo maar niet meer voor lang denk ik.

Een Mondeo is nu niet direct de meest kindvriendelijke wagen te noemen hè ? Persoonlijk vind ik een Mondeo een fantastische wagen voor een koppel of single maar niet voor kinderen.

De zetels achteraan zijn :

- Veel te diep, kinderen komen amper tot aan het venster waardoor ze weinig kunnen zien van buiten en hierdoor vlugger de auto beu zijn en beginnen klagen.

- De zetels zijn goed om een maxi-cosi op te zetten en ze gaan stevig vast maar dat is het dan ook. De houding van je kind al eens bekeken als het in z'n maxi-cosi zit? Precies alsof het een mini-astronautje betreft die in z'n raket klaar zit voor de lancering. Zo gebogen met de rug achteruit en de beentjes omhoog.

Dit komt omdat je in de zetels achteraan naar achteren en tegelijk ook naar onderen zakt en omdat de leuning nog eens sterk achteruit helt ook.

Mischien goed om in te luieren maar een kind in een maxi-cosi zit er allesbehalve comfortabel is imo.

• Remco Jan

Je zou eigenlijk verschillende types achterbanken moeten kunnen plaatsen:

- een vlakke (zoals bij Dacia) voor als er kinderstoeltjes geplaatst moeten worden

- een geprofileerde voor als je volwassenen (max. 2) comfortabel wilt vervoeren.

Misschien een tip voor Dacia om als uniek feature bij de MCV 2.0 te lanceren?

De vlakke bank van onze MCV is ideaal voor een kinderstoeltje, maar als ik er zit vind ik het net een plank, en mis is steun.

• Tuur

Cindy,

Wij hebben 3 kinderen in dezelfde leeftijdscategorie als jij. Ze kunnen alledrie op de achterbank van onze MCV, in een maxi cosi rodi XR (4,5 jaar), een römer king (2,5 jaar) en een maxi cosi cabrio fix met isofix onderstel (0,5 jaar). Dat isofix onderstel is trouwens ideaal, je “klikt” het stoeltje met kind en al er zo in en uit zonder met gordels te hoeven hannessen.

Er zitten drie driepuntsgordels achterin.

Groeten,

Arthur