op lpg naar frankrijk

• ad

gisteren teruggekomen uit frankrijk.

twee dagen voor ons vertrek was de lpg installatie ingebouwd.

ik heb er nu bijna 3000 km op zitten met lpg.

ik weet nu al dat ik er geen spijt van krijg.

bergje op bergje af geen enkel probleem.

ook met onze vouwwagen,dakkoffer,3 kids en de achterbak vol

heeft de auto geen enkel probleem.

sterker nog, vergeleken met onze toyota avensis

trekt onze mcv beter de bergen op en ook

merk ik niet dat er een vouwwagen achter hangt.

dit zal wel te maken hebben met de stuggere vering van de mcv.

het verbruik in de bergen met volle bepakking is 1 op 8,8.

met onze vorige auto 1L op 10km.(benzine).

ik heb ook in belgie gas getankt met de daarvoor bestemde

verloopnippel maar dat geeft toch wat problemen.

de verloopnippel heeft aan beide zijde schroefdraad.

je draait eerst de verloopnippel aan je gastank

dan draai je de aansluitslang erop maar je moet

deze echt goed aandraaien anders werkt hij niet.

het gevolg is dat je ook je verloopnippel vaster draait.

na het tanken de slang afkoppelen en dan moet je

maar zien hoe je de verloopnippel eraf krijgt.

je moet deze aan het schroefdraad vast pakken en losdraaien.

je moet dan echt een tang bij hebben anders gaat hij er niet af.

ik heb hem er maar op laten zitten tot ik thuis was.

overigens, ik stond in siorac bij de intermarche naast aan andere mcv

geparkeerd. een witte met een deuk in de achterdeur.68-XZ-KJ

heb er maar meteen even een foto van gemaakt.

groet ad

• pilo

Oh ja Ad, vlak voor je op vakantie ging schreef je, dat je een thuiskomertje had gekregen.

Kun je vertellen waar die vandaan komt? Van de klantenservice van Dacia hoorde ik, dat Dacia en Renault geen thuiskomertjes hebben.

Die van jou is dus kennelijk van een ander merk. Laat even iets van je horen.

• Avaka

Klinkt goed!

Binnenkort wordt er bij mijn MCV ook LPG ingebouwd.

Telefoontje kan elk moment binnenkomen dat de installatie geleverd is en dus dat we een datum voor inbouw kunnen afspreken.

Onlangs had ik em goed leeg, moest ik voor bijna 90 Euro afrekenen….. :(

Da's gelijk aan 200 ouderwetse Hollandse guldens…..Da's toch nie normaal….

• HenkM

6 uur geleden onze MCV opgehaald bij de dealer na montage LPG. Eindelijk goedkoop tanken :-) .

Aangezien het m'n eerste LPG auto is kreeg ik duidelijk en uitvoerig uitleg. Tevens werd geadviseerd 2 maal per jaar de bezine tank “leeg” te rijden en weer op te vullen om de tank (optimaal) schoon te houden.

Vooralsnog geen verschil te merken tussen LPG en benzine ook tijdens het “beklimmen” van mij bekende heuvels hier in Limburg niks terug te schakelen. De 1.6 8V die ik 3 dagen te leen heb gehad had hier wel “last” van en ik heb nu duidelijk het verschil kunnen merken tussen het 16V en 8V blok.

• Remco Jan

Even puur uit nieuwsgierigheid: wat neem je allemaal mee op vakantie dat je nog een dakkoffer nodig hebt als je de bagageruimte vol hebt en een vouwwagen achter de auto hebt?

• Peter

Remco- Jan, je bent zeker géén kampeerder, of je bent een basic-kampeerder.

Wij nemen altijd zoveel mee als er ruimte in, op of achter de auto kan, Ad heeft waarschijnlijk dezelfde gewoonte als wij ;-)

Overigens Ad, ik rijd sinds een paar dagen op gas, klopt het dat we niets aan de boordcomputer hebben, behalve aan de Km en de dagteller.

De verbruikcijfers etc. zijn waarschijnlijk op basis van het benzinegebeuren.

De “nog zoveel kilometer tot de tank leeg is” funktie gaf een hele tijd nog 250 kilometer aan. Gisteren en vandaag alleen maar met airco aan gereden (daarvoor niet), tot mijn verbazing stond deze teller opeens op 220 km! Er wordt dus ergens wel met de airco rekening gehouden.

Zoveel benzine kan ik niet gebruikt hebben, over het algemeen schakelt de installatie na de start met deze temperaturen binnen 30 seconden over van benzine op gas.

Wie kan hier wat uitleg over geven

• nick

Goedenavond Daciavrienden,

Ook ik heb vandaag de auto laten voorzien van een G3 install. compleet met het nippelpakketje en boekje met stations. Ik ga wel niet naar Frank(rijk) maar ik voel

me er wel rijk mee.dwz ik hoop wat geld over te houden. De investering heb ik in mijn gedachten reeds afgeschreven,dus vanaf nu verdienen. Overigens heb ik mijn verzekering moeten aanpassen tegen een opslag van 15% op de bestaande premie. Groetend, Nick

• Arnold

Hallo Allemaal,

Mijn auto staat nu voor de 4e dag (!) bij Stokman in Alkmaar voor inbouw van de G3. Zal wel te maken hebben met de personeelsbezetting in vakantietijd. Gelukkig een Clio'tje gekregen als leenauto, dus we kunnen wel sturen.

Waarom moet je eigenlijk meer verzekeringspremie betalen? Ik wist niet eens dat je het door moest geven.

Verder wel veel zin in rijden op gas.

gr. Arnold

• spikey

de verzekeraars stellen dat als je een gas installatie laat inbouwen je dat niet doet voor het ritje naar de supermarkt. En aangezien de verzekeraars niet meer met kilometer polissen werken krijg je de verhoging erbij voor het gasrijden.

In mijn geval scheelt het per kwartaal 14 euro.

• Avaka

Mijn verzekeraar werkt wel met kilometer polissen hoor.