Na maanden van wikken en wegen gisteren terug richting Renault garage gegaan waar ik voor m'n huidige Mondeo 2 de mooiste prijs kreeg.
Besluit : MCV is volgende dinsdag in ons bezit :-)
We waren gegaan voor een Laureate diesel 70 PK 5 zit, kleur was nog onbepaald ofwel Platina grijs of Komeet grijs.Enige vereiste was airco.
Toen in de garage bleek dat er momenteel een wachttermijn is van minstens 4 maanden + mogelijk 8 weken (is dus 6 Maand !) zag ik het allemaal niet meer al te rooskleurig in. Ik moet met m'n Mondeo in september naar de jaarlijkse kontrole en God weet welke verrasingen zouden daar achter de hoek komen piepen ..? Ik vond het al te gek om aan de Mondeo eventueel nog kosten gaan te doen als de MCV er enkele maanden later zou zijn.
Bij nazicht van wat er nog voorradig was in Belgiè bleek dat er nog welgeteld 4 diesels te lande waren maar telkens was het ofwel een niet metalic kleur ofwel was er geen airco in.
Behalve de MCV die in “onze” garage stond maar die beschouwden we aanvankelijk niet als kanshebber aangezien het om een 7 zit ging met een 85 PK motor.Maar hij had wel èèn van onze 2 favoriete kleuren, Komeet grijs.
M'n vrouw maakte me er attent op dat het ofwel deze zou worden ofwel mischien/heel waarschijnlijk eentje bestellen met de risico's dat er aan de Mondeo nog kosten zouden komen om te kunnen blijven bollen tot aan de levering.
Na een overleg met de verkoper bleek dat er geen korting mogelijk was. Ik had graag een korting gekregen omdat het om een toonzaalmodel ging. Aan deze autis scheelt niks maar wie niet waagt niet wint ;-)
Maar de verkoper begreep m'n standpunt, hij kon niks van de prijs afdoen maar ik mocht als compensatie 3 items kiezen uit de accesoireskataloog *D
Ik ben gegaan voor
- 2 speakerssets (alhoewel ik hier al gelezen heb dat er in de Laureate vooraan speakers zitten is het in Belgiè alvast anders, geen speakers niet vooraan en niet achteraan. Ik twijfelde en heb het roostertje eraf genomen en inderdaad, geen speakers). Nu dus speakers voor-en achteraan.
- De armsteun.
Dus, dinsdag aanstaande mogen we hem halen !
Van de verkoper nog een mooi geschenkje gekregen in afwachting tot dinsdag.
Ik weet niet of men jullie dit in NL ook geven maar ik vind het alleszins een heel mooi iets.
Btw : ik volg dit forum al een ganse tijd en postte af en toe iets. Heb me uiteindelijk maar geregistreerd nu de MCV er dan toch aankomt ;-)