Had al een tijdje een krakend/kreunend geluid rechtsvoor. Vandaag bij Autohaag de Zeeuw langs geweest. Conclusie: schokbreker tgv corossie versleten. Echter de schokbreker blijkt volgens de dealer niet onder garantie te vallen. Ik heb op
http://www.gernijkamp.nl/dacia_files/garantiebepalingen_dacia_logan.pdf de bepalingen doorgelezen en nergens expliciet gevonden dat de schokbrekers buiten de garantie vallen. Overigens is dit voor Renaults bij dezelfde dealer anders.
Tevens kon op mijn vraag wat er mogelijk nog meer niet binnen de garantie valt geen antwoord worden gegeven.
De dealer vond het weliswaar vreemd maar vond niet dat dit door de dealer opgelost en dus bekostigd moet worden. Ik ben van mening dat ik als koper door de verkoper niet ben ingelicht en de voorwaarden niet duidelijk zijn t.a.v. het buiten de garantie vallen. Ik heb overigens in de 9 maanden pas 10000 km gereden maar ook dit maakte niet uit. Ook bij 5000km zou het verhaal hetzelfde blijven. Dit staat in contrast met de 36 maanden /100000km garantie die wordt beloofd.
Huidige situatie: a.s. woensdag wordt er voor 130 euro een nieuwe demper geplaatst. ga maandag bij Renault een klacht indienen.
Mijn vraag aan anderen: heeft iemand soortgelijke ervaringen met de schokbrekers en/of andere onderdelen die vervolgens niet binnen de garantie vallen?
Mvg marco