Stoelhoezen origineel Dacia

• Wiend

Ik zou natuurlijk even bij de dealer langs kunnen gaan, maar er zit zoveel kennis op dit prikbord dat iemand hier het antwoord wellicht ook weet… ;-)

In de Dacia accessoirecatalogus staan stoelhoezen. Weet iemand of deze stoelhoezen “universeel” zijn of speciaal voor Dacia op maat gemaakt zijn en zo ja, of uitsparingen voor hoofdsteunen, gordelhouders enzovoort al aanwezig zijn in deze stoelhoezen?

Om de originele bekleding wat te beschermen zou ik graag een set stoelhoezen aanschaffen. De universele sets zijn het net niet. Met een beetje moeite past het wel redelijk, maar ik ben daar niet zo tevreden over.

• Wiend

O ja…

Heeft iemand een idee wat de originele stoelhoezen kosten?

• Kurt Drechsel

Als je een Dacia hebt met zij-airbags is het af te raden stoelhoezen op de voorstoelen te plaatsen.

De zij-airbags zijn namelijk geplaatst in de rugleuningen van de voorstoelen.

Ga je de leuningen bedekken door een hoes dan wordt de werking van de air-bag te niet gedaan.

• Frank16V

Ik heb de org. stoelhoesset voor een 7P. De pasvorm is perfect, zelfs de uitsparingen voor de gordels etc. kloppen helemaal. Bij de verpakking zit een grote rode kaart met de waarschuwing deze hoezen niet te gebruiken i.c.m. zij-airbags. Op de voorstoelen hebben wij de hoezen dan ook niet gemonteerd. Op de achterbank daarentegen en op de 3e zitrij (daar waar de vervuilers - de kinderen - zitten…) hebben we ze wel gemonteerd. Op de voorstoelen hebben we wel de hoofdsteunhoesjes geplaatst zodat het optisch wat naar elkaar toe wordt getrokken.

Ik sta nog in dubio v.w.b. de hoezen van de voorstoelen. Ik kan natuurlijk de rugleuning en de zitting van elkaar scheiden en alleen de zitting monteren. Ik kan ook wachten op een foto van een logan met een ontplofte zij-aibag, zodat ik precies kan zien wáár de airbag uit de stoel komt en dáár, op die plaats, een stuk uit de hoes halen…

• ad

hoi frank,

prettig om te horen dat jij er zo tevreden over bent.over de zijairbags hoef ik

niet in te zitten want die heb ik niet

ik heb een universele set van de aldi. wat een ramp.

de zittingen kan ik niet goed bevestigen waardoor deze steeds verschuiven.

ook zitten er geen uitsparingen in voor de gordels achterin want dat moet je

volgens de instructie zelf met een schaar/mes doen.

kun je iets vertellen over de kleuren en de prijs??

groet ad

• Wiend

Frank,

Bedankt voor je reactie,

Weet jij of wist de dealer of er ook een uitvoering is voor auto's met zijairbags?

En wil je verklappen wat de set ongeveer gekost heeft?

Grtz,

Wiend

• Frank16V

Toen ik de set bestelde was er i.i.g. géén uitvoering voor auto's met zij-airbag. De kleur van de set ‘Elegance’ is muisgrijs met antraciet (mooi en niet zo besmettelijk…).

De prijs was conform de acc. lijst op DE site (downloaden), ik dacht iets van €117 (duurste uitvoering, er zijn goedkopere met zelfde pasvorm maar met andere stof. 5P is i.i.g. goedkoper.)

Mooi detail, alhoewel nog niet in gebruik i.v.m. airbag: de achterkant van de rugleuning van de voorstoelen heeft een lectuurvak/net!

• jacky

Ik heb ook een originele set stoelhoezen voor een 7 zitter, Ze zijn net zo mooi als de origenele bekleding!!!

Ik zoek nu hoezen om mijn hoezen te beschermen. (Ik heb de honden vaak achter in de auto, en het is zonde om die pracht hoezen in een mum van een tijd weer smoezelig te laten worden

• king

ik heb al de reacties van 2008 stoelhoezen op deze site gelezen; maar nog geen antwoord op de vraag: weet iemand NU voorstoelhoezen voor zij-airbags??? geeft niet hoe duur, ik wil ze gewoon in mijn auto monteren.

Top_Seat.nl kan ze op maat maken, maar weten jullie meer?