hars verwijderen

• Ron@Dacia

Pindakaas schijnt ook goed te werken bij verbleekte kunstof delen zoals bumpers.

Aangezien de Dacia ruim voorzien is van zwart kunstof misschien een idee voor later.

Heeft er iemand ook een toepassing voor jam?

• pilo

Ron@Dacia schreef:

>

> Pindakaas schijnt ook goed te werken bij verbleekte kunstof

> delen zoals bumpers.

> Aangezien de Dacia ruim voorzien is van zwart kunstof

> misschien een idee voor later.

> Heeft er iemand ook een toepassing voor jam?

Ja, op een beschuitje.

Pilo

• Oscar

Wat dacht je van hagelslag? In de volle zon op je auto strooien, en je krijgt prachtige bruine spikkels op je auto. Daarna blanke lak eroverheen om te fixeren.

;) Oscar :)

• Daciatochzo

Vergrijsde kunststofdelen kan je ook insmeren met lijnzaadolie.

De bumpers blijven maanden zwart.

Dun aanbrengen en alleen met droog weer aanbrengen zodat de olie tijd krijgt om in te trekken/drogen.

• Ron@Dacia

Lijnzaadolie heeft dezelfde werking als pindaolie in de pindakaas maar geeft niet zo'n smeerboel. Goede tip.

In het grijze (kunstof) verleden heb ik wel eens een flesje ‘bumper zwart’ gebruikt. Maar dit werkt minder dan een maand.

Het lijkt mij nog beter om iets preventiefs op het kunstof aan te brengen zoals de lak in de was wordt gezet om verwering tegen te gaan.

Is er iemand uit de kunstof kozijnen wereld?

Is dit onderwerp iets voor een apart ‘draadje’?

• bissyboy

voor de zwarte kunststofdelen gebruik ik schoensmeer (plat vetpotje) zoals ze vroeger voor leder gebruikten en is waterafstotend en zijn mooi zwart .

ik deed dit al jaren met mijn motorfiets die ik onlangs van de hand deed , was 20 jaar oud en de zwarte delen waren als nieuw .

veel poetsplezier

• kees

De hars gewoon met heet water verwijderen , het hete water maakt de hars vloeibaar en is dan heel makkelijk te verwijderen .

Vergeet die verhalen van wasbenzine en spirutus en andere dure middellen zoals ik al zei gewoon heet water.

• Richard

Ik heb geprobeerd een harsdruppel op de motorkap met heet water (waterkoker) weg te halen maar geen enkel resultaat. Tot maar spiritus proberen.

• Keimpje

En iemand ook handige tips over hars verwijderen op je tentdoek ¿¿¿ Met spiritus lijkt me niet zo geweldig voor de waterdichtheid van het doek.

Tips ?? Tips ?? Tips ??

Alvast thnxs Annemiek

• indra

hrt. dnk vr de prma tip. Leef wel! Indra