1 jaar ervaring.

• kees

Eindellijk is het dan zover 2 augustus jl was mijn Dacia Logan MCV 1 jaar in mijn bezit.en vind het top op heden een geweldige auto.

Ik heb er in dat jaar nog niet een probleempje mee gehad niet machanische en ook niet motorisch dus de garage aan de binnenkant kent hij niet en dat hoop ik zo te houden.

Kortom een geweldige auto storings vrij practische en zeer comfortabel ( ritje Duitsland 1700km ) voor mij een heerlijk dingetje.

De volgende auto wordt er zeker weer een.

Dacia all the way

• pilo

Mooi bericht om te lezen.

Ben ook benieuwd naar het aantal km. dat je hebt gereden en welke motor je MCV heeft. Wil je dat ook nog even melden?

• Jan

kees schreef:

> Eindellijk is het dan zover 2 augustus jl was mijn Dacia

> Logan MCV 1 jaar in mijn bezit.en vind het top op heden een

> geweldige auto.

> Ik heb er in dat jaar nog niet een probleempje mee gehad niet

> machanische en ook niet motorisch dus de garage aan de

> binnenkant kent hij niet en dat hoop ik zo te houden.

Wij hebben sinds 1-3-2007 een Logan sedan in Prestige uitvoering en dus met 1.6 16V motor en ook airco. En we hebben er nu ruim 45000 km mee gereden.

Tot nu toe geen enkel probleem gehad. Dus we zijn niet verder gekomen dan het standaard onderhoud vlgs. het onderhoudsboekje

> De volgende auto wordt er zeker weer een.

Nou, dat wordt in ons geval een probleem want de sedan wordt niet meer verkocht en de Sandero is eigenlijk geen echte vervanger.

Maar Duitsland is niet ver weg en daar wordt de sedan (nog?) wel verkocht.

mvg, Jan

• Remco Jan

Da's toevallig, die van ons is net zo oud…

Wij hebben er nu ruim 12000 km opzitten en motorisch werkt het allemaal prima. Wat me wel opvalt is dat het plastic toch langzamerhand begint te kraken en te rammelen. Ik hoop niet dat de hoeveelheid rammels evenredig is aan het aantal kilometers, maar zich nu stabiliseerd.

• janolifant

1.5 dCi MCV Laureate 7 p 1 jaar op een dag na en helaas het wordt saai na 41000km.

Aantal mankementen en klachten: nul komma nul.

Straks mag onze dacia nog even zweten met een Spaanse k(r)ampeer trip :-)

Gek genoeg nog nooit zo'n fijne auto gehad, rijdt heel relax niet gevoelig voor sporen in het wegdek (met alle vorige auto was het behoorlijk erg)

De cruise control en park sensoren maken de auto helemaal lekker en af.

Tot de volgende keer :-)

• Remco

Mwahh, die diesel is net opgewarmd als je Spanje aankomt ;-)

• kees

Het is een 1.6 8v met 20.000km op de teller.

• Ray

Wij hebben begin November 2007 onze 1.5 DCi opgehaald en heb er nu ongeveer 45.000 km mee gereden.

Over het algemeen prima ervaringen. Bij een 20.000 km beurt bleek er wat olie te lekken en moet de motor open. Dat heb ik even uitgesteld tot de volgende beurt, die krijgt 'ie twee dagen voor we op vakantie gaan.

Wat mij wel opvalt is dat de motor de ene keer meer herrie maakt dan anders. Soms zelfs tijdens een rit, als je even ergens stopt, zijn er duidelijke verschillen.

Verder niet al te storend, wat wel storend is, is het geluid van de compressor. Is echt zo'n hoge pieptoon die me op sommige momenten door merg en been gaat.

Dit heb ik eerder gehad met een andere auto, helaas valt er heel weinig aan te doen, dan de radio maar harder ;-)

Al met al wordt de volgende auto weer Dacia, maar dan waarschijnlijk de SUV versie.