Velg gegevens Sandero

• elfred

Hoi,

1890 = de afrolomtrek

165/80R14 185/65R15 195/55R16 235/40R17 zijn de mogelijkheden binnen dezelfde afrolomtrek

Als de originele stalen velgen een ET-waarde van 50 hebben moet het geen problemen geven.

Elfred

• Reginald P.

Kijk, Elfred!

Ik ben blij dat je deze opmerking maakt… Niet omdat je gelijk hebt, want dat heb je niet…

:D

Maar omdat het mijn opmerking illustreert, dat velen zo makkelijk aan de bezwaren voorbij gaan..!

;)

Want PASSEN zal het best (steek, middengat etc. komen immers overeen) maar met een verandering in ET-waarde verander je de spoorbreedte, en daarmee de wielgeometrie, en DUS de manier waarop de auto reageert, t.o.v. de fabrieksinstelling, een instelling die tot in den treuren getest en daarna ook type-goedgekeurd is…

:(

Je KUNT gewoon NIET zeker weten, hoe een auto met een veranderde spoorbreedte zal reageren, en vooral niet in noodsituaties. Gaat het om 1 of 2mm, zullen de verschillen verwaarloosbaar zijn. Maar hier heb je het over een eventuele 7 (ZEVEN!) millimeter..!

:o

Wellicht -en die kans is groot- GAAT het heel goed, en zul je -ook bij extreme uitwijkmanoeuvres- nooit in de problemen komen, maar ZEKER weten zul je dat NOOIT doen…

;)

Verder: hogere banden maken de de wielen groter, en dat stelt je inderdaad weer voor hele andere problemen. Echter banden die 1 of 2 maatjes breder zijn (maar in verhouding tot zichzelf dan dus wel tegelijk 1 of 2 maatjes lager..!) zorgen meestal echter niet voor problemen, en kunnen in het geval van zomerbanden zelfs duidelijk voordelen hebben. Ik zie dat hier ook al weer andere ‘posts’ op zijn geweest; 's even kijken..!

Reginald

• elfred

Hoi,

ET-waarde 43 dus

Elfred