Hoi Ad,
Hmm vreemde zaak, bij het LPG inbouwstation gaven ze me duidelijk aan dat de computer het feitelijke gebruik van Benzine aangaf.
Ik moest rekening houden met een verbruik op LPG van 1 op 11, bij rustig rijden 1 op 12.
Dit klopt wel met mijn verbruik, als ik de computer mag geloven dan rij ik op dat moment (heeeele rustige rijstijl bij ca 110 km/uur) 1 op 13,33 (niet dus).
Dat is Wishful Thinking van de computer, dit zijn geen reële waarde op LPG, en geloof me dit mannetje rijd als een bejaarde.
Het is zo, n 25 jaar geleden dat het CJIB (Centraal Justitieel Incasso Bureau) wat aan mij verdient heeft.
In het verleden een aantal Volvo, s (340,440,460) gehad op LPG daar was het gebruik ook zo, n 10 % meer dan op benzine.
In LPG zit per liter gewoon wat minder energie dan in een liter Benzine.
De MCV heeft een luchtweerstand van een Friese Staart Klok, ik denk dat meer het probleem is.
Persoonlijk vind ik gebruik van de MVC ook aan de hoge kant, de waarden uit het instructieboekje zijn geen reële waarden.
Maar om te spreken met de woorden van mijn zwager, hoe hoger het gebruik hoe voordeliger het is om LPG te rijden.
Hij reed met een dikke V8 1 op 2 op LPG, dat was lachen om de 200 KM tanken.
Vooral in Duitsland (mocht je toen zelf niet tanken, werd je geholpen) stonden ze met verbazing te kijken waar al die LPG bleef.
Mgr.
Ruud Schuring