Vorig jaar kocht mijn broer een Dacia, de sedanversie. De Logan MCV was toen al uitverkocht. Ik moest dus wachten, want ik zocht juist een auto met veel ruimte.

Eindelijk was het dan zo ver: de MCV was weer leverbaar en zo kon het dat ik in februari van dit jaar een proefrit maakte en de auto bestelde.

Op 04-04-2008 kwam de auto op mijn naam te staan en op 5 april reed ik er voor het eerst in. Aangezien mijn vriend in Ede woont en ik in een dorpje onder de stad Groningen kwamen er gelijk een paar honderd km's op de teller te staan. Mijn vriend was blij verrast toen ik met de auto voorreed.

Aangezien ik een Kia Pride gewend was, was het inparkeren eerst flink wennen. Maar nu gaat ‘t van een leien dakje en kan ik de auto weer in de kleinste plekken ’wurgen'.

Ondertussen zijn we 4 maanden verder en staan er ruim 8300 km op de teller, terwijl ik normaal ongeveer 10.000 km per jaar rijd. Tja, dat krijg je als je een lieverd hebt die 185 km van je verwijderd woont.

Maar nu ga ik verhuizen naar Gelderland en zijn er al heel wat ritjes gemaakt naar mijn nieuwe huis. Zo heb ik in de auto al mijn 2-persoonsbed vervoerd met bijbehorend matras en beddengoed (en nog veel tassen met andere spullen), heb ik de auto volgeladen met een trap, behangtafel en allerlei gereedschap en elke keer sta ik weer versteld hoeveel spullen ik zonder moeite in 1 keer mee kan nemen. Ook kocht ik een koelkast, die staande in de auto vervoerd kon worden. Binnenkort staat de verhuizing voor de deur en zullen de lange ritten minder worden. Ook kan ik dan op mijn fiets naar mijn nieuwe werkgever en staat de auto wat vaker voor de deur.

Maar ik kan 1 ding zeggen: ik ben blij met mijn ruime Dacia Logan MCV (5-persoons versie) en hij rijdt super!!!!!