Bedrading onder passagierszetel ?

• Gunter

Zijn zonet thuis van familiebezoek en er is me iets raars opgevallen.

Bij het binnenrijden van de garage kegelde ons zoontje z'n drinkbusje weg en dit kwam terecht onder de passagierszetel.

Terwijl ik op de tast voort moest gaan om dit terug te vinden (geen licht in garagebox) voelde ik opeens draden onderaan die zetel?

Vlug het pillicht genomen en onder de zetel geschenen (vond ik ook dadelijk de drinkbus terug ;) ) zag ik dat er inderdaad een elektrische bedrading loopt vanuit de middenconsole waar de handrem enzo zit naar de passagierszetel om daar met een connector te zijn verbonden met “iets” dat de zetel inloopt?

Ik wilde nog onderaan de bestuurderszetel gaan kijken of dit daar ook zit maar m'n vrouw wou binnenkomen met lastige/vermoeide kleine. Dus heb ik niet meer gekeken.

Is er iemand hier die weet heeft van een bedrading onderaan de zetels en waarvoor dit kan dienen?

• theo

hoi Gunter, deze zijn zeer waarschijnlijk van de zijairbags van de voorstoelen.

gr theo

• Gunter

Heb geen zijdelingse airbags

• Gunter

Morgen bij daglicht eens grondig bekijken en proberen er een foto van te nemen zodat jullie het kunnen zien.

• pilo

Volgens mij is het de bedrading van de schietstoel.

• edwin

stoelverwarming ?

• Gunter

Heb ik niet, had ik in eerste instantie ook al aan gedacht maar dat heb ik niet.

• Remco Jan

Wellicht dat er 1 kabelboom wordt gebruikt, ongeacht wat er verder in de auto wordt gemonteerd. Ik kan me voorstellen dat dat uiteindelijke goedkoper is dan verschillende kabelsets moeten gebruiken in de productie.

• René

Is de logan soms uitgerust met gordelspanners? Ik weet dat één van mijn vorige auto's (Renault clio) die ook had. Dan zit er ook een draadje onder de stoel.

• Marcel

Hallo.

Ik zag deze post op het forum en heb dus ook maar eens onder mijn stoel gekeken, en inderdaad, ik heb zij airbags en er zitten ook kabels onder, dus het zal daar wel mee van doen hebben. Beetje slordige afwerking is het wel, trouwens…..