overspuiten van onderdelen

• Vroeshje

Onze auto heeft strepen in de lak en wordt nu gedeeltelijk overgespoten.

Heeft iemand kennis hiervan of er een kleur verschil optreedt en moet ik hier genoegen meenemen? Graag jullie reacties.

• Jos D

Helaas toen ik mijn Clio kocht en nieuw de showroom uit reed bleek bij de eerste keer dat ik mijn auto schoon maakte ook vreemde strepen te zitten.

Het ging om de rechter deur

De hele zij kant is gespoten vanwegen de metalic lak.

Men was bang was om kleur verschil te zien met de aangrensende delen.

Vanwege de metalic lak.

Het was garantie maar wel sneu .

Werd goed opgelost.

Dus vraag even na bij een schade bedrijf hoe dat zit met metalic lak of gewone lak.

En er na dus gewoon zelf goed kijken of je verschil ziet.

Succes ermee

Jos D

• Avaka

Hoe bedoel je ‘strepen’ in de lak?

Kan je dat iets nader omschrijven?

• Arno vd Veer

Helaas enige weken geleden de rechterachterdeur moeten laten spuiten omdat er iemand langs was gelopen met iets scherps in de handen, de witte grondlak was te zien. Aangezien daar geen garantie voor geldt ben ik naar “mijn eigen” schadebedrijf gegaan. Geen probleem en zeker geen kleurverschil, nu ligt dat uiteraard wel aan het spuitbedrijf maar je mag verwachten dat de dealer dit goed oplost, daar gaan we tenminste wel vanuit. Mijn MCV Gris Comete is van februari en dan is de lak nog niet verkleurd.

Overigens heb ik direct gevraagd nog wat extra onderdelen te spuiten voor me als hij dan toch de lak in de spuit heeft!! Misschien een idee?

Al met al, geen zorgen een goed schadebedrijf lost dit zonder problemen en zonder dat jij het ziet heel goed op.

Arno.

• Vroeshje

De kleur is niet egaal, er bevinden zit donker gekleurde banen in de lak. Net of de spuitmachine op of verstopt was en dus iedere keer op dezelfde plek te weinig lak achter heeft gelaten. Het is ons opgevallen doordat wij in de zon schaduw strepen (verticaal) van een raamkozijn op de auto zagen, maar dat was dus niet zo. Het blijkt dus echt gewoon een foutje in de lak. Alleen de onderdelen de zijkanten worden dus nu overgespoten.

• Vroeshje

Arno bedankt voor de Tip voor extra onderdelen te spuiten, maar waar had je zo aangedacht om nog extra te spuiten?

• Arno vd Veer

Ik had “booskijkers” gekocht en deze afgegeven aan de spuiter met het verzoek te spuiten en graag vastzetten want hun hebben de juiste middelen voor dat soort dingen.

Tja… hoeveel wil je extra betalen en wat vind je mooi? Loop een kritisch om de auto heen en bekijk de kunstof delen en bedenk dan hoe dat er uit zou zien als het gespoten is?

Denk aan de spiegels, kunstof kappen boven de achterlichten, greep van de achterdeurtjes ! Bedenk wel dat soms demonteren en monteren tijdrovend is en dus extra uren in rekening gebracht worden. Als je de mogelijkheid hebt (want dit gaat om garantie) probeer de spuiter te spreken en vraag hem ook om advies en ideeen. Bekijk ook het smoelenboek auto's van Arno (gris comete) en Kees (gris platine) Wil je meer zien mail me dan.. monar@monar.demon.nl

Succes, Arno.