problemen verlichting

• Jean

We hebben sinds enige tijd onze Dacia MCV en er inmiddels 20.000Km naar volle tevredenheid mee gereden, echter de verlichting geeft toch enkele problemen. In eerste instantie werkte het mistachterlicht en de richtingaanwijzer, bij het aankoppelen van een aanhangwagen, niet naar behoren. Na de reparatie in de garage functioneert het mistachterlicht en de richtingaanwijzer aan de voorkant van de auto en op de aanhangwagen wel goed, maar de richtingaanwijzer aan de achterkant van de auto gaat telkens even heel snel aan en uit (alsof een lamp kapot is). Volgens de garage wordt dit veroorzaakt door een te zwak relais, echter ik heb ook Dacia's gezien waar het wel goed werkt. Zij er mensen met soortgelijke ervaring of misschien net niet, waar zit dat bewuste relais en waardoor moet het vervangen worden.

Groet

Jean

• Roland

Ook problemen gehad met verlichting als aanhanger/caravan aangekoppeld was. De achter richting aanwijzers knipperen snel zodra de caravan electrisch is aangekoppeld, gelukkig werkte voor en caravan richtingaanwijzers wel goed. (Kwam er op vakantie achter)

De dealer had de trekhaak gemonteerd maar was vergeten de achterknipperlichten separaat door te linken.

Zijn reactie: “Oh dat hebben we wel eens eerder gehad.” Waarop ik dan denk, “Tsja had dat dan meteen gedaan”

Lijkt mij dat het niet met een relais te maken heeft, maar met gemakzuchtig monteren van de trekhaak.

• Jean

Het lijkt erop dat ook bij onze Dacia vermoedelijk sprake is van een soortgelijk probleem, voor de garage in ieder geval een hint in welke richting ze moeten zoeken

bedankt,

Jean

• ad

ik heb zelf de aansluiting voor de vouwwagen aangesloten

op de achterverlichting.

ik heb nergens last van gehad.

alles werkt naar behoren.

eerst alles even doorgemeten en kleur opgeschreven.

daarna de kabeltjes doorgeknipt en aangesloten op de

juiste kleur.overigens wel met hulp van henk M.

bedankt nog henk.

groet ad

• HenkM

:-)