moeilijke keuze

• Lucien Lannoye

Ik heb al besloten een break, laureate diesel te kopen. De garage heeft 2 speciale aanbiedingen: een 70 pk,metalic grijs en een 85 pk,wit, gewone lak voor 350 euro meer. Ik woon aan de kust.Heeft zeelucht erg veel invloed op de gewone/metalic lak, vraag ik me af. Volgens de garage is de metalic alleen een glans-uitvoering van de gewone lak. Ik ben iemand die lang in dezelfde wagen blijft rijden. Wie geeft me advies???

• elfred

Hoi,

Metaallak was vroeger inderdaad sterker doordat er een blanke lak laag extra over de “kleurlak” heen ging.

Tegenwoordig gaat er bij zowel metaallak als de geen metaallak nog een extra blanke laag lak over de “kleurlak”.

Metalic grijs scheelt heeeeeeel veeeel wassen.

groet , succes

• piewie

Van die 15 pk extra krijg je geen spijt. Inderdaad wel lekker veel wassen (en dan is de grootte van de mcv ineens geen voordeel meer ;-) )

• Frans

Of als je de grijze mooier vindt gooi je er €500 tegenaan voor chiptuning.

Kost je netto dus maar €150 en je hebt nog meer dan 85pk vermogen ook.

• Gunter

Gouden raad : als je kunt kiezen en het wit stoort je niet zou ik resoluut gaan voor de witte.

2 Redenen :

- Imo is een witte MCV nog steeds iets wat je zelden tegenkomt

- De 85 PK is een droompje om mee te rijden.

Lees m'n recensie hierbeneden maar eens “Voila .. ikke vanaf vandaag ook officieel Daciast” als je wilt weten wat je van een 85 PK mag verwachten.

• Lucien Lannoye

Bedankt voor de reacties.Dit forum is voor een groot deel verantwoordelijk voor mijn keuze voor de Dacia break. Ik geloof zelfs dat het relaas van Gunther het eerste was dat ik hier las en me nieuwschierig maakte naar meer info. Ook de deskundigheid van Ger was me al eerder opgevallen.Ik woon in Spanje,waar we veel Saharastof hebben. Na een regenbui zien alle wagens er zandkleurig uit. Op een beige of witte wagen zie je daar minder op.Ik dacht dat metalic een must was i.v.m. met de zilte lucht hier. Ik zal kiezen voor de witte,omdat het hier ook minder vlak is als het kikkerlandje waar ik ben geboren. ik had een proefrit gemaakt met een 70 pk.Deze kwam moeiteloos de berg hier op, maar ik moet toegeven dat dat veelal een kwestie is van goed schakelen en op toeren houden, maar de extra pk,s kunnen geen kwaad. Ik zal zeker een revieuw schrijven, dus tot horens zou ik zeggen. Nogmaals bedankt allen en hou dit fijne forum in stand!!!!!Groeten Lucien.