zuinig rijden

• jacky

Hoe staat het met het diesel verbruik. Ik rijd al bijna een jaar 4.7 op de Honderd km.

Als ik met gemiddelde snelheid van plusminus 100 km naar nederland rijd, (vanuit Roemenie) 2000 km dus. verbruikt hij 9.6 /100 km

Ik ben zeer tevreden over dit resultaat.

• Zitterdwolf

Hallo Jacky,

Ik begrijp het niet helemaal. Je geeft aan dat je 4.7/100km rijdt. Maar als je dan naar Nederland rijdt dan zuipt ie opeens 9.6/100km. Heb je er dan een caravan achter hangen?

Ik rij nu ook bijna een jaar de 1.5dCi 70pk en kom op een gemiddelde van 5.5/100km over bijna 35.000 km. Ik rij rustig. Als ik echt héél erg mijn best doe, dan haal ik wel 4,9/100km, maar goed… ben je wel te laat op je werk…

Gr.

Zitterdwolf

• Gunter

Snap het ook niet goed.

Heb nog maar 2 weken m'n MCV 85 PK diesel en zit nog in inrijperiode. Maar als ik tegen de 2500 toeren kom (wat overeenkomt met een goeie 100 km/u verbruik ik nog steeds maar een 5.1 a 5.2 liter.

Normaal rij ik aan 4.9 en zelfs 4.8 liter.

• jacky

Ik bedoel gewoon als ik geen bijzondere ritten heb en mijn dagelijkse dingen doe rijd ik 4.7 (gemiddelde snelheid 50 km per uur)

moet ik een langere rit en de snelheid dus duidelijk omhoog gooi (150-160) klimt het op naar 9.6. Gemiddelde snelheid 100km per uur

snappen jullie het nog???

Jacky