Vandaag voor de 1e x na 2 weken en 1500 km (inrijperiode achter de rug) m'n MCV gewassen.
Eens je met de MCV rijd en je hem dagelijks mag begroeten en gebruiken begint hij eigenlijk als vanzelfsprekend te worden. Maar bij de 1e wasbeurt (en mischien latere ook nog) loop je weer aan tegen de grote afmetingen dat dit ding eigenlijk heeft, je herontdekt eigenlijk je MCV.
Mischien hebben jullie, NL'ers, hier minder last van omwille van jullie doorsnee grotere lichaamsbouw. Maar een doorsnee Belg word hier dan geconfronteerd met het toch wel hoge dak dat deze wagen heeft .
Waar ik met m'n Mondeo probleemloos het ganse dak overzag viel me bij het wassen op dat je in feite nul de botten ziet van wat je met de spuit aan het uitspoken bent daarbovenop ! Je ziet die spuit, de zijkant van je wagen, … en daar blijft het bij …
Afdrogen is ook al een aanpassing. In de deurportieren moet ik gaan staan om m'n dak af te wrijven .
Maw, dit is een serieuse aanpassing !
Maar …. nadien, als hij staat te blinken, geeft het je een enorm fijn gevoel :-)