Wassen van de MCV

  • Gunter

    Vandaag voor de 1e x na 2 weken en 1500 km (inrijperiode achter de rug) m'n MCV gewassen.

    Eens je met de MCV rijd en je hem dagelijks mag begroeten en gebruiken begint hij eigenlijk als vanzelfsprekend te worden. Maar bij de 1e wasbeurt (en mischien latere ook nog) loop je weer aan tegen de grote afmetingen dat dit ding eigenlijk heeft, je herontdekt eigenlijk je MCV.

    Mischien hebben jullie, NL'ers, hier minder last van omwille van jullie doorsnee grotere lichaamsbouw. Maar een doorsnee Belg word hier dan geconfronteerd met het toch wel hoge dak dat deze wagen heeft .

    Waar ik met m'n Mondeo probleemloos het ganse dak overzag viel me bij het wassen op dat je in feite nul de botten ziet van wat je met de spuit aan het uitspoken bent daarbovenop ! Je ziet die spuit, de zijkant van je wagen, … en daar blijft het bij …

    Afdrogen is ook al een aanpassing. In de deurportieren moet ik gaan staan om m'n dak af te wrijven .

    Maw, dit is een serieuse aanpassing !

    Maar …. nadien, als hij staat te blinken, geeft het je een enorm fijn gevoel :-)

  • magomat

    wie gaat er allemaal naar de car wash.

    ik ben met al mijn auto's steeds naar de car wash gegaan 9€ all in

    dwz wassen spoel en waxen de wielen worden gewassen en de onderkant van het chasis.

    dit is in de buurt van Brussel en daar is het altijd wat duurder

    en ik moet zeggen dat ik nooit schade aan de wagen heb gemerkt van de

    borstels .

    tegenwoordig zijn dat lange zeemlappen die worden gebruikt nieuw systeem.

    al dat sleuren met emmers en inzepen en spoelen en drogen pffffffff

    kost veel van mijn tijd hoor.

    toen ik nog vrijgezel was ,ja de auto was toen mijn leven nu is het een bakkie om van A naar B te geraken.

  • ad

    daar hoef je dus echt geen belg voor te zijn.

    ik kon bij mijn vorige auto overal bij maar met

    de mcv heb ik ook een trap(je) nodig.

    meestal was ik hem zelf maar hij gaat ook wel

    eens door de wasstraat hoor. 8 euro compleet gewassen

    en in de was gezet.

    groet ad

  • Gunter

    Hangt mischien af van car-wash tot car-wash en nog waarschijnlijk moet je puur (on)geluk hebben, maar ik deed dit vroeger ook voor een handvol € “door de straat rijden”.

    Na een tijdje begon ik echter hele kleine krasjes gewaar te worden,op 't 1e zicht niet merkbaar maar wanneer je tijdens een hete zomeravond toch eens emmer en spons van stal haalt om met de hand te beginnen vallen die dingen je op.

    Op zich nog geen ramp maar toen ik de laatste keer uit die gigantische wasstraat reed en die mannekes van de afdroog raar zag kijken omdat er blijkbaar iets was misgegaan hebben die ook hun laatste handvol € verdiend van mij.

    Tot op heden nog steeds een groot vraagteken maar m'n koplamp was naar de vaantjes, niet gebarsten ofzo maar gewoonweg in stukken vanèèn.

    En zeggen dat ik tijdens het wassen niets gemerkt heb van enige glasbraak ofzo.

    En ja dit was ook een straat met van die lange zeemlappen en toch …

    Nu, een emmer en spons haal ik mischien 3x op een jaar bij, meestal krijgt de wagen z'n wasje in zo'n self car-wash met spuit en/of schuimborstel.

  • Remco Jan

    Niet alleen bij het wassen is de hoogte van de MCV (en iedere andere MPV overigens) een “nadeel”. Ook bij het beladen van een dakkoffer of het plaatsen van andere zaken op het dak moet je improviseren.

  • piewie

    Het beladen van een dakkoffer ging hier juist eenvoudig, deurtjes open, in de achterbak gaan staan en stouwen maar. Geen last van die achterklep die bovenaan horizontaal schaniert.

    Wassen? Met 1.94 meter hoogte en een bortel op de tuinslang kom ik net overal op het dak. Onder de dakdragers even extra aandacht, het vuil zit daar hardnekkig.

    Tijdens de vakantie in Frankrijk af en toe wel even opletten met MCV en funbox er boven op. Kun je net wel onder de parkeerplaatstoegangsbalk (drie keer woordwaarde) van de hypermarchee of niet? Wij alle keren wel, soms maar net, hoogte van MCV en funbox was identiek aan mijn eigen hoogte.

  • Avaka

    Het beladen van onze dakkoffer is juist nog nooit zo makkelijk geweest. Gewoon de achterdeurtjes open doen en op de rand gaan staan. Je kan er dan heel makkelijk bij.

  • Remco Jan

    Mijn dakkoffer opent aan de zijkant, dus die truc werkt niet. Ik moet op de dorpel van het achterportier staan en met wat kunst en vliegwerk krijg ik alles er dan wel in (1 hand vast aan de railing en in de andere de koffer…).