caravannetje trekken

• brumpeer

Met onze 1.6:mpi viel dat helemaal niet tegen. Hij trekt de KipKompakt32 met gemak. Het aanhanggewicht is zo'n 650 kg. De MCV is bijna net zo hoog als de caravan, omdat het dakje ingeklapt kan worden. Dus weinig last van de wind: eigenlijk helemaal geen last… Vergeleken met de voormalige trekker (fordfocus1.8) doet de MCV het niet veel minder. Er moet iets meer worden teruggeschakeld naar de 4 of 3 als er een helling moet worden genomen. Tot 7% gaat dat best. Op een horizontale weg gaat alles gewoon in zijn 5. Snelheid van 120km/h is gemakkelijk te halen: handig als je (teder glimlachend) de zeulers met hun loeien van caravans inhaalt. Gemiddelde snelheid was doorgaans 100km. En het verbruik: 8ltr/100km. En het motorgeluid is dan absoluut niet hinderlijk.

(Verbruik zonder caravan is nu 6.9ltr/100km) Magnifieke auto; en dat voor die prijs!

• jo janssen

met mcv 16v en caravan van 1200kg naar belgie en luxemburg geweest geen moeite met de bergjes waar andere wagens moeite hadden kon ik ze groeten en ook nog op gas met een verbruik van 1 l 0p 10.5km is toch wel redelijk dacht ik .groetjes en nog veel veilige km jo janssen

• Frank

Wel redelijk…..

Ik haal dit soort verbruik op LPG niet eens zonder caravan. En ik rijd echt niet sneller dan 130 op de teller (120 op de gps).

• HenkM

Frank, hou de snelheidsmeter maar eens gestructureerd tegen de 120 km/h, die 10 km/h kosten veel meer brandstof als je vermoed.