Niet meer over dit soort dingen beginnen, Outline (of was ik dat nu juist..?)..!
Vandaag eigenlijk hele andere dingen aan m'n hoofd maar af en toe dwarrelden er toch opeens wat termen en afkortingen dwars door heen…
Die Mitsubishi's, ja… ‘GDI’, noemden ze dat, daar (of nog steeds?). Vond die Pajero Pinin Long Body wel leuk, die had ze ook, maar toen ik van de korte variant een Euro-NCAP ‘after’-foto zag, heb ik dat tweedehands-ideetje maar snel laten varen. Nog wel de enige Mitsubishi MET ‘charisma’… Haha!
En Lancia… Opeens komt de naam ‘Volumex’ naar boven… Maar wat daar nu ook alweer precies achter zat?
En bij VW had je 15, 20 jaar geleden de Polo G40 en de Golf G60. Vooral die laatste was in mijn herinnering nogal opzienbarend. Wel geplaagd door betrouwbaarheidsproblemen. Vandaar misschien even later weer redelijk ongemerkt van ‘t toneel verdwenen? Of waren die apparaten toch een voorbode van en een leerschool voor wat nu zo’n succes is..?
Renault noemt die kleine 1.2 turbo nu 1.2 TCE, geloof ik… ‘Alleen’ een turbo, dus. Verder geen fratsen. Nog niet mee gereden. Misschien maar niet doen ook. Want hoewel waarschijnlijk geen ‘TSI’, zou ik dan misschien toch zomaar iets teveel gaan dromen van zo'n klein turbootje, voorin tussen die 16-inchers met Renault-doppen van me… ‘MCV 1.2 TCE’. KLINKT al goed!
Reginald
PS: hoezo ‘off-topic’?!