Mijn eerste blunder !!!!

• sonny

Met een grote kar boodschappen loop is gisteren de winkel uit richting de auto .

Daar aangekomen haal ik de sleutel uit mijn zak en duw op het knopje ik hoor klik maar er gebeurt niks , nog een paar keer proberen klik,klik,klik shit mijn batterij nu al leeg .

Mijn kinderen moesten de kar vast houden dus ik probeerde de sleutel in de deur ook niet ,ik kreeg het al warm geem mobiel bij me vriend in buitenland .

zegt mijn zoon ineens mama wij hebben toch een ander nummer op de plaat staan .

Ik om me heen kijken drie auto's verder stond nog een dacia braaf te wachten met de deursloten al open .

Dom dom dom gebeurt me hopelijk geen tweede keer .

• a3aan

Het kan nog gekker hoor….!

Onlangs reed ik van uit mijn huis richting Rotterdam (ik woon ongeveer 800 mtr. van de snelweg en moet dan door een bedrijven terreintje) op het bedrijventerrein parkeerde op het moment dat ik er aan kwam rijden een sedan (ja, natuurlijk een Dacia), dus vrolijk groetend reed ik voorbij, en ik zag de man tegen zijn paasagier iets zeggen van “kijk, nog een Dacia”.

Eenmaal op de snelweg werd ik rechts ingehaald door een MCV op de uitvoegstrook en voor dat ik bij Rotterdam was reed er op het 80 km gedeelte een sedan vier of vijf auto's voor me! In een tijdsbestek van ongeveer een kwartier dus 4 (VIER!) dacia's op S'heren wegen, over ongeveer 12 kilometer. Ut moet nie gekker worden…. :-)

• Remco Jan

Over sedans gesproken: ik zag vorige week in Frankrijk een okergele versie rijden. De auto zag er door die kleur een stuk beter uit dan in de kleuren die ik hier heb gezien.

• magomat

ik heb op de Roemeense site een gele ( oker?) versie samengesteld in de configurator.

spijtig dat deze kleur hier niet leverbaar is want ik had onze Mcv in deze kleur bestelt.

• caky

Hoop dat ik het goed snap dat de ab van de deurvergrendeling universeel is zodat je de daciaas bij je in de buurt maar uit kunt zoeken..of is er wat anders aan de hand?

• sonny

In mijn verhaal hoorde je klik klik maar dat was mijn eigen mcv twee auto's verder .

Die andere auto kreeg ik echt niet open .

Ik heb het in frankrijk vor de gein geprobeerd er stonden meerdere mcv's op de camping .

Maar er ging geen deur open .

• Pilo

Sterk verhaal!!!!

Sterker nog, ik hen afgelopen woensdag exact hetzelfde meegemaakt in de parkeergarage bi AH in 't centrum van Assen!!!

Ook een kar boodschappen, ook klikkerdeklik en de deur ging niet open.

M'n eigen MCV, Gris Cométe, stond 3 auto's verderop. Rare ervaring.

Of het was de auto van Sonny, óf er zijn zo lanzamerhand wel erg veel MCV's in dit land

• zitterdwolf

Vorige week verbleef mijn MCV drie dagen bij het schadeherstelbedrijf om een deuk in de achterportier te herstellen. Op de laatste dag liep ik ‘s morgens vroeg de hond uit te laten. Toen ik bij mijn straat arriveerde scheurde er een identieke MCV de bocht om…. Mijn eerste gedachte: “die van het schadeherstelbedrijf zijn met m’n auto aan het scheuren !?!?!?!!!??!!” Een fractie later zag ik het kenteken…. Het betrof een nieuw exemplaar (kenteken met 3 letters). Wel een bijzondere manier om je MCV in te rijden!

• Meck

Deze week werkte mijn afstandsbediening pas na een keer of zes indrukken. De batterij is een jaar oud. De garage had de verklaring: als de knop op de sleutel langdurig wordt ingedrukt, b.v. strak in de broekzak, zakt de batterijspanning iets, Dan neemt de signaalsterkte af. De sleutel werkt dan alleen maar dicht bij de auto.De batterij moet bij normaal gebruik twee jaar meegaan. Och je kunt altijd nog gewoon instappen, en met de schakelaar de deuren openen…….

• magomat

de afstandsbediening is voor elke mcv met unieke code.

De sleutels die komen regelmatig terug .Niet in hetzelfde model maar wel in hetzelfde merk.

zo kan het dat er een Sandero is met dezelfde sleutels als een berline of een mcv.

wij hebben ooit in de familie iemand met een Peugeot 505 en die had een vriend

op het werk en die had een 305 . en op een dag moest de ene uit de ander zijn auto

iets halen en verstrooid nam hij zijn sleutel en wat bleek ze konden in elkaars auto. Bij navraag in de garage werd hun medegedeeld dat de sleutels om de zoveel tijd terug komen in een ander model. Het was een toeval dat juist zij elkaar sleutels

hadden één op de ………. heb je kans dat dit gebeurd en dan nog moet je het proberen.

je kan je voorstellen dat de verbazing groot was.