E 40 Brussel - Kust (Belgiè dus)

• Gunter

Vandaag voor een dag naar onze Belgische kust gereden. Neen, geen frigobox mee aangezien m'n schoonmoeder en C° ter plekke waren voor een ganse week ;-)

Toen ik onze MCV ( Komeetgrijze Laureate 7-zit 85 PK diesel) begin van de maand opgehaald heb had ik hem ook eens op z'n staart gedrukt voor een minuut ofzo maar aangezien nu de inrijperiode achter de rug was moest ik me voor niets meer inhouden, behalve voor de kleine die meereed :-)

Eigenlijk heb ik maar 1 woord, subliem!

Wie aan deze wagen z'n prestaties, wegligging, soepelheid, … iets aan te merken heeft mag gerust opgenomen bij de broedertjes (in NL mischien beter gekend als “het zothuis”;-) ).

Op een autosnelweg is het eerste wat je moet doorstaan natuurlijk het optrekken. Welnu, met deze 85 PK diesel is dit een drooooom. Natuurlijk geen Porsche maar toch.

De koerssnelheid op zich (gemiddeld 130/140 km/u) geeft geen enkele hinder in de wagen en wat nog het mooiste is, de MCV blijft als het ware meester over de weg. Bestuurbaarheid is TOP, soepel als maar zijn kan en waar nodig heb je bij de bovenvernoemde snelheid nog meeeeeer dan genoeg overschot om indien nodig een tandje bij te steken .

Zelfs op die snelheden trekt hij zich goed uit de slag om een rij voorbij te zoeven, dus niet dat moet “hopen” haalt hij ‘t of niet. Je voelt z’n reserves aangesproken worden en hij doet wat er van hem gevraagd word … en dit op snelheid.

Conclusie ; een droom om mee op de snelweg te rijden. Je voelt dat je baas bent over je wagen, zit goed, ligt meer dan goed in de hand, soepel, geen geluidshinder, plakt aan de baan, ….. perfect !

Mischien nog effe m'n zinnetje van enkele weken geleden aanhalen, “ Een MCV gaat niet mee in het verkeer, maar heeft overduidelijk ambities om het verkeer te leiden” .

Achja, mischien een topicje waarvan jullie zeggen “waarom dit nu weer, Dat weten we toch allemaal?”

Maar toch, ik was zo opgetogen erover dat ik het moest kunnen meedelen :-)

• Arie

Dag Gunter,

Ik begrijp precies wat je bedoeld en ook waarom je dit kwijt wilt.

Elke dag weer genieten van een superauto !!!

• magomat

Gunter

blij te horen dat je je wagen zo meevalt.

Zeker voor ons nu de onze op de plank staat .Wij hebben ons ook al voorgenomen om éénmaal de wagen in bezit er mee naar de Oosterscheldekering te gaan

kijken. Het zal wel niet zo warm meer zijn eind oktober maar toch en zo

halen we de nodige eerste kilometers. Nu met jou artikel maakt het ons alleen

maar nog ongeduldiger wat kan enkele maanden wachten soms toch lang zijn.

We zullen ook blij zijn met de airco want we waren met de kids op stap in het weekend en warm en te weinig plaats jongens wat een drukte in de auto.

Dat is allemaal verleden tijd als we onze mcv hebben.

Nog vele mooie en veilige belevenissen jummie wagen

• Gunter

Onthoud wel dat je de 1e 1500 km onder de 2500 tr moet blijven hè :-)

Ok, ik heb me de dag van levering heel effe laten gaan gedurende een minuutje ofzo maar verder tijdens de inrij me netjes aan de voorschriften van Dacia zelf gehouden (deze staan overigens ook vermeld in het boekje dat je bij je wagen zult krijgen).

• magomat

Gunter

je moet soms toch eens door duwen. Anders maak je er een tamme van.

Alleen niet langdurige. Ik heb ooit een Astra Turbo diesel gehad niet die van

Opel zelf maar van hun Japanse vrienden. Die was echt beresterk.

Ik hoop dat deze ook zo goed zal zijn. Maar als ik je hoor Oké

Trouwens ik werk in Leuven, Bij sigaar maker aan het provinciehuis ;)

• Gunter

Maken ze daar alleen maar sigaren of ook sigaretten ? Indien ook sigaretten weet ik waar ergens, heb vroeger ook dikwijls aan die poort gestaan ‘savonds om m’n madam gaan af te halen ;-)

Maar van die tamme, dat is een fabeltje hoor.

Ik heb me behalve die eene keer toen steeds aan de regels gehouden en ik kan bijlange niet zeggen dat m'n MCV een tamzak is :-D

• Gunter

Ah, en onze MCV komt uit Leuven. Van bij Groep schrevens op de grote baan in Herent.

• magomat

zonder reklame te make bij Tabacofina Vander Elst

vroeger maakte ze sigaretten.trouwens ze gaan verhuizen naar lommel.

de wereld is klein hé

• Gunter

Yep, dacht al dat het bij Vanderelst ging zijn.

Ahzo, dus de sigaretten zijn finito daar? Tiens, dat wist ik nog niet. Maar “krijgen” jullie nog steeds je “maandelijks rantsoen”, ;-)

• brumpeer

Het is niet voor niets dat je steeds meer MCV's tegenkomt.

En als we carpoolen, ben ik met de MCV steeds meer de klos…