Vandaag voor een dag naar onze Belgische kust gereden. Neen, geen frigobox mee aangezien m'n schoonmoeder en C° ter plekke waren voor een ganse week ;-)
Toen ik onze MCV ( Komeetgrijze Laureate 7-zit 85 PK diesel) begin van de maand opgehaald heb had ik hem ook eens op z'n staart gedrukt voor een minuut ofzo maar aangezien nu de inrijperiode achter de rug was moest ik me voor niets meer inhouden, behalve voor de kleine die meereed :-)
Eigenlijk heb ik maar 1 woord, subliem!
Wie aan deze wagen z'n prestaties, wegligging, soepelheid, … iets aan te merken heeft mag gerust opgenomen bij de broedertjes (in NL mischien beter gekend als “het zothuis”;-) ).
Op een autosnelweg is het eerste wat je moet doorstaan natuurlijk het optrekken. Welnu, met deze 85 PK diesel is dit een drooooom. Natuurlijk geen Porsche maar toch.
De koerssnelheid op zich (gemiddeld 130/140 km/u) geeft geen enkele hinder in de wagen en wat nog het mooiste is, de MCV blijft als het ware meester over de weg. Bestuurbaarheid is TOP, soepel als maar zijn kan en waar nodig heb je bij de bovenvernoemde snelheid nog meeeeeer dan genoeg overschot om indien nodig een tandje bij te steken .
Zelfs op die snelheden trekt hij zich goed uit de slag om een rij voorbij te zoeven, dus niet dat moet “hopen” haalt hij ‘t of niet. Je voelt z’n reserves aangesproken worden en hij doet wat er van hem gevraagd word … en dit op snelheid.
Conclusie ; een droom om mee op de snelweg te rijden. Je voelt dat je baas bent over je wagen, zit goed, ligt meer dan goed in de hand, soepel, geen geluidshinder, plakt aan de baan, ….. perfect !
Mischien nog effe m'n zinnetje van enkele weken geleden aanhalen, “ Een MCV gaat niet mee in het verkeer, maar heeft overduidelijk ambities om het verkeer te leiden” .
Achja, mischien een topicje waarvan jullie zeggen “waarom dit nu weer, Dat weten we toch allemaal?”
Maar toch, ik was zo opgetogen erover dat ik het moest kunnen meedelen :-)