no-nonsens parkeerhulp

  • Ron@Dacia

    De Dacia MCV van ons, arriveerde 3 weken voor de vakantie.

    Er waren een paar dingen die ik aan wilde passen of toevoegen.

    Oa de, op deze site, beschreven extra 12V.

    Ook een parkeerhulp leek mij handig ivm de trekhaak.

    Er was geen tijd om een elektronische versie in te bouwen dus een andere oplossing bedacht.

    Een zuignapspiegel (Halfords +/- € 5) bovenaan rechts op de rechter achterruit geeft de mogelijkheid om, via de achteruitkijkspiegel, tot 15 cm achter de trekhaak te kijken. Dit werkt dankzij de vrijwel rechte achterkant van de MCV.

    Met wat oefenen (eerst met een boodschappentas op de grond) kan ik nu de auto precies met de trekhaak bij de dissel van de vouwwagen zetten.

    Ik ben wel 10 minuten bezig geweest om de spiegel af te stellen.

    Het geheel vind ik wel bij de no-nonsens stijl van de wagen passen en denk erover om het zo te laten.

    Ron

  • Vinnie

    Ik vind het een briljant idee, vooral ook dat neerzetten voor de dissel van caravan of aan hanger! Nu toch wel jammer dat ik een sedan heb ;-)

  • magomat

    ik heb op een franse site foto's gezien van een soort vergrootglas in plastic natuurlijk dat achteraan op de ruit (achterdeur kant passagier) werd geplakt.

    hierdoor zie een groter deel achter de wagen natuurlijk het is wel een groot vierkant

    geval .Ik had het al vroeger gezien op bestelwagens maar nog niet op de mcv.

    deze mensen waren er tevreden over.

  • brumpeer

    De rechte achterkant van de MCV maakt het parkeren erg gemakkelijk. Ik heb dan ook niet zo'n behoefde aan allerlei parkeerhulpen.

    Aanhangen van de caravan gaat prima. Een KipKompact trek je zo een eindje verder.. En als je met de caravan in een knik parkeert, kan het achterdeurtje gewoon open!

  • Ron@Dacia

    Inderdaad maakt de rechte achterkant parkeren eenvoudig.

    Echter soms is het moeilijk inschatten hoe ver weg de lage voorkant van een auto zit.

    Daar kijk je overheen. nu is het een kwestie van achteruitrijden tot de kentekenplaat in beeld komt en dan een tikkie vooruit. Dan kunnen de deurtjes gewoon open.

    Bij de vouwwagen gebruik ik dit als deze een paar dagen voor de deur staat en ik zo dicht mogelijk er voor wil staan. Op de camping duw ik hem wel met twee vingers achter de auto.

    Bovendien vind ik, doordat ik een trekhaak heb, extra voorzichtig moet zijn omdat deze meer schade kan aanrichten dan een relatief zachte bumber met groter oppervlak.

    Verder wil ik zelf ook zo min mogelijk toeters, bellen en trapleuningen aan of in mijn MCV.

    Ron

  • kekipetun

    Hallo, ook wij hebben de parkeersensoren en hadden in het begin nogal problemen met de trekhaak. Na een paar weken uitproberen en de sensoren konstant draaien werken ze nu eindelijk goed. Wij hadden in het begin een konstant gepiep in de auto omdat de trekhaak er tussen zat. Bij de sensoren voor mijn vader, zelfde merk, zat een waarschuwing dat ze voor autos met een trekhaak niet geschikt zijn. Het gaat dus wel.

    groetjes uit het natte Steigerwald

    Kekipetun