pechhulp

• Paul M

Pechhulp waarbij je zelfs in het buitenland een vervangende auto krijgt en men je auto naar een renault of Daciadealer sleept. Voor ja, echt euro 29,90 per jaar incl. hulp voor de deur. Via acadamic service of bij www.sospechhulp.nl in het buitenland. Ze werken met sos international. Dag route mobiel en zeker de ANWB.

Dit neem ik erbij. No problem en no worry

• Reginald P.

Goh…

“SOS Pechhulp is alléén aan te vragen door hbo’ers, academici, én middelbaar en hoger personeel.”, lees ik op hun site. Nu behoor ik zelf wel tot die doelgroep, maar zoiets laat bij mij toch een beetje een raar smaakje achter… Mijn vader (en mijn moeder nu als weduwe nog steeds) was lid van de VVAA en daar hoorde ook pechhulp voor die specifieke doelgroep (artsen en para-medici, etc.) bij, maar daar zat ook nog een hele organisatie met allerlei andere, specifiek op die beroepsgroepen afgestemde, voorzieningen achter.

Heb je d'r verder ‘n 12 jaar oud tweede autootje bij (of leen je er één), en ben je daar ’s mee op stap, wordt je bij pech met deze geconfronteerd: “Auto's ouder dan 12 jaar betalen € 49,90 per jaar. Vergoeding voor vervangend vervoer is voor deze auto's niet inbegrepen.”…

Bovendien en wat mij betreft het belangrijkste: voor mij gaat er niets boven een Wegenwachter met jaren ervaring en z'n hele auto vol frutsels, waar nu nèt dat ene dingetje tussen zit, dat jou weer op weg helpt, of je nu een oudere auto hebt of niet… Bij ‘SOS Pechhulp’ moet je nog maar afwachten, wat voor expertise, gereedschap en onderdelenvoorrad er mee komt, met die sleepwagen. Vooral 's nachts.

En op weg in het buitenland, vind ik het bovendien een bijzonder geruststellende gedachte, dat er met de ANWB-alarmcentrale ook een organisatie is, die zich in (ook bij extreme) noodgevallen ook om iets meer dan slechts mijn auto bekommert. Dat geeft míj (en dan heb ik nog lang niet alles opgenoemd…) nou allemaal minder ‘worries’..!

;)

Reginald

• Jan

Wat ik van nabij mee maakte deze vakantie:

In de Alpen aangereden, auto total loss. Bij de ANWB verzekerd. Pas na een paar dagen is er uiteindelijk uitgekomen dat er een huurauto in Nice beschikbaar was. Ruim 2,5 uur rijden! Taxikosten moesten zelf voorgeschoten worden. Uiteindelijk door een kennis laten brengen wat dus bijna een dag kostte.

• Paul M

Misschien is dit in je reisverzekering opgenomen. Ik heb ooit in Belgie vastgezeten voor een suzukidealer toen ik nog een swift had. Die werd in Nederland niet erkend als dealer. Een vervangende auto was pas maandags beschikbaar. Gelukkig was er op zaterdag in het dorp een winkel en was ons verblijf per voet bereikbaar. Naderhand bleek mijn doorlopende reisverzekering vervangend vervoer bij Hertz te vergoeden en hadden ze van 20 km verop zo een auto kunnen brengen.Na de grens is veel anders dan in Nederland.

Het is niet allemaal zalig makend maar door een beetje coordinatie is er veel op te lossen. Ik kraak de ANWB niet direct af maar als je vrij was om al dat extra's van een blad e.d. achterwege te laten kunne ze veel goedkoper. Ze verliezen veel leden omdat wij Hollanders aan onze portomonai denken.