Goh…
“SOS Pechhulp is alléén aan te vragen door hbo’ers, academici, én middelbaar en hoger personeel.”, lees ik op hun site. Nu behoor ik zelf wel tot die doelgroep, maar zoiets laat bij mij toch een beetje een raar smaakje achter… Mijn vader (en mijn moeder nu als weduwe nog steeds) was lid van de VVAA en daar hoorde ook pechhulp voor die specifieke doelgroep (artsen en para-medici, etc.) bij, maar daar zat ook nog een hele organisatie met allerlei andere, specifiek op die beroepsgroepen afgestemde, voorzieningen achter.
Heb je d'r verder ‘n 12 jaar oud tweede autootje bij (of leen je er één), en ben je daar ’s mee op stap, wordt je bij pech met deze geconfronteerd: “Auto's ouder dan 12 jaar betalen € 49,90 per jaar. Vergoeding voor vervangend vervoer is voor deze auto's niet inbegrepen.”…
Bovendien en wat mij betreft het belangrijkste: voor mij gaat er niets boven een Wegenwachter met jaren ervaring en z'n hele auto vol frutsels, waar nu nèt dat ene dingetje tussen zit, dat jou weer op weg helpt, of je nu een oudere auto hebt of niet… Bij ‘SOS Pechhulp’ moet je nog maar afwachten, wat voor expertise, gereedschap en onderdelenvoorrad er mee komt, met die sleepwagen. Vooral 's nachts.
En op weg in het buitenland, vind ik het bovendien een bijzonder geruststellende gedachte, dat er met de ANWB-alarmcentrale ook een organisatie is, die zich in (ook bij extreme) noodgevallen ook om iets meer dan slechts mijn auto bekommert. Dat geeft míj (en dan heb ik nog lang niet alles opgenoemd…) nou allemaal minder ‘worries’..!
Reginald