Stoelhoes

• Rene en ingrid

We hebben nu 3 weken onze Dacia en het is geweldig hij is al ingereden en we zijn dik tevreden.

Maar ter bescherming van onze stoelen willen er een stoelhoes op plaatsen.

Op de site staan 3 opties voor de 5 persoons Logan MCV maar geen enkele kleur of andere omschrijving.

Navraag bij onze dealer gedaan en ja hoor, deze wist het ook niet.

Is er iemand die het wel weet en enige kleur kan brengen en of de hoes voor de achterbank ook geschik is voor het gescheiden neerklappen???

• Gunter

Wel, wij “MCV'en” nu een dikke maand en ik moet ook gaan uitkijken naar enige bescherming want mijn zetel (bestuurder) vertoont al slijtage !

Mij was ‘t nog niet opgevallen maar m’n vrouw (die hebben van nature uit een blik voor dergelijke dingen ;-) ) wees me er op dat op de plaats waar m'n portefeuille zit in m'n achterzak de bekleding nu al tekenen van slijtage op te merken zijn … en ze heeft nog gelijk ook :-(

Ik vrees dat als ik een half jaar zonder hoes ga rijden ik door de bekleding van de zetel ga zitten …..

• Jos D

De ervaring Die Gunter heefd heb ik ook.

Mijn zetel vertoonde meteen al een slijtage plek .

En nu dus over de hele zetel.

Dit terwijl ik een zachte korte sport broek aan had tijdens de vakantie.

Waarschijnlijk zeer slechte kwaliteit.

Ik ga hier voor naar de dealer voor opheldering.

Dus ben wel blij dat meerdere mensen het ervaren.

Niet dat ik het jullie gun maar met anderen die dit probleem ook hebben sta je soms net een stukje sterker.

groet

Jos D

• Wendy

Hallo,

Ik heb bij de Lidl 3 sets stoelhoezen gekocht -totaal 60 euro- en deze er gewoon omheen gedaan.

Omdat ik de 7 zits versie heb heb ik dus 5 voorstoelen en twee banken nodig om de hele boel te bekleden, wat er over is bewaar ik voor als de vlekken van de kids te erg worden dus dat is voor die prijs ook geen ramp.

Succes ermee,

Wendy

• Jos D

Het lijkt me opzich een mooie en goedkope oplossing Wendy.

Maar dat een stoel bekleding zo snel slijt is niet normaal.

Dus zal ik dit eerst opgelost willen zien en daarna naar een goed passende stoel hoes kijken.

Dat wil ik ook zeer zeker doen om de boel knap te houden

Helaas zitten niet alle overtrekken zo mooi en ziet het er al snel slordig en rommelig uit.

Maar als jouw Lidl hoezen een beetje knap erom zitten hoor ik het graag.

Groetjes

Jos D

• Danni

Vergeet niet dan een stoelhoes de werking van zij airbargs beinvloedt.

Deze zitten op veel Sandero's en Logans en ze zitten in de voorstoel.

Dus: mocht je er een hebben kijk wel ff na of die stoelhoezen daarop gemaakt zijn.

Daarnaast: als in mijn garantieperiode de bekleding het zo duidelijk laat afweten, zal ik me bij de dealer melden. Als iedereen met dat probleem dat doet, wordt het tenminste wel serieus genomen.

Ik ben benieuwd wat de dealer tegen jullie zegt.

• Ploegies6

Ook bij ons vertoond de bestuurderstoel slijtage plekken.

Bij de garage vond men dit niet goed en krijg onder garantie een nieuwe bekleding geplaatst.

Slijtage viel op bij 12000 km

Frits

• Outline

Het hoort natuurlijk niet te gebeuren bij zo'n lage kilometerstand, maar gelukkig wordt het dan wel netjes opgelost.

Overigens is het niet alleen bij Dacia. Ik ken ook enkele Traffic's die met minder dan een ton op de teller al lang door de bekleding heen waren. Daartegen zag de bekleding van m'n Focus na 2 ton er, op wat kleine vlekken na, nog onberispelijk nieuw uit.

Misschien dat Renault maar eens bij Ford moet gaan buurten?

• Kees

Is de kwaliteit van de stof niet afhankelijk van de uitvoering?

Laureate of andere…

Misschien dat iemand dit weet.

• Gunter

Ik heb een Laureate en 3100 km achter de rug.