caravan trekken

• Outline

Dat van het omklappen van je spiegel bij hogere snelheden klopt. Bij de caravanzaak heeft men van Repulsel daar een oplossing voor die perfect werkt. Dacht dat het de Dasta is.

Wat mij ook opvalt, is dat je in 4 bij ongeveer 95 kilometer op de Dacia-teller precies in hetzelfde toerengebied zit waar je zo rond de 120 op de teller ook zit. Hier zit toevallig ook de meeste trekkracht…

• NASH

Ik rij al jaar of 10 met caravan (waarvan 6 jaar met huidige) en voor het 1ste jaar met Dacia ervoor. Laten we zeggen dat het toeval ias dat ik pas voor het eerst last heb gehad van slingerende caravan (zowel vakantie tijdens mei maand als hoogseizoen).

• NASH

Kogeldruk gemeten en 75 kilo. Is ook de bedoeling volgens papieren van de auto/trekhaak.

• NASH

Ik wil dus (zoals ik al aangaf) een stabilisator gaan plaatsen en heb ook caravanweger gekocht om eens te kijken wat hij totaal weegt en hoe de verhouding tussen links en rechts. Verwacht geen gekke dingen omdat ik al 6 jaar met dezelfde caravan op vakantie ga en dit nooit eerder gehad heb. Beladen weet ik dus wel een beetje hoe dat moet. Verder weeg ik altijd mijn disselgewicht.