chassisnummer

  • peter holtzapfel

    Tijdens de eerste wasbeurt van onze Sandero ook de motorkap geopend en heb het chassisnummer (ingeslagen) gezien. Dit was op een manier die ook bij onze Citroën Visa ver terug in de vorige eeuw was toegepast. Ik heb toen het advies opgevolgd om dit in te spuiten met blanke tektyl of met zuurvrije vaseline in te smeren. Anders bestaat de kans dat na enige jaren het chassisnummer niet meer te lezen is. Nu belangrijk voor de APK. Dus heb ik het ingesmeerd met zuurvrije vaseline. Een goede tip misschien?

    De Sandero voldoet perfect! En vandaag in Voorburg in de prinses Margrietlaan de eerste Sandero gespot.

    Groeten,

    Peter en Margot.

  • Thei

    Je kunt ook dit nummer met een andere opvallende kleur lak te lezen houden,smeer het nummer in,poets de overtollige lak weg en na drogen even wat blanke lak er over doen,vaseline blijft vettig

  • ro sandero

    Ben wezen kijken en je hebt gelijk ga er zo snel mogelijk wat aan doen.Kom zelf net terug van vakantie.Met de Sandero naar Roemenie geweest op schoonfamilie bezoek.Heb ruim 7000km gereden en ben nog maar 5 Sandero's tegengekomen;4 in Roemenie en 1 in Duitsland in Nederland nog geeneen gezien.

  • Remco Jan

    Het is op zich voor jezelf natuurlijk handig om het chassisnummer leesbaar te houden. Maar al de APK keurmeester moeite heeft met het ontcijferen is dat volgens mij zijn probleem. De auto is door de RDW toegelaten op de Nederlandse markt in deze staat. Kennelijk is de wijze waarop het chassisnummer is aangebracht acceptabel. Het zou vreemd zijn dat je dan als koper van een nieuwe auto maatregelen moet nemen.

  • peter holtzapfel

    Remco-Jan,

    Chassisnummer in de auto en op je kentekenbewijs moet altijd leesbaar zijn.

    Is dit niet het geval is het gevolg: afkeur en dat is niet het probleem van de RDW of keurmeester maar voor mij als eigenaar. En ik draai op voor de kosten, opnieuw inlaten slaan van chassisnummer of bij een niet leesbaar kentekenbewijs een nieuw document. En ervaring leerd: voorkomen is beter dan genezen.

  • Vinnie

    Wat een gezeur zeg! Als je niets te doen heb mag je mijn Dacia wassen :-)

    Ik zou er niets aan doen, straks denken ze nog dat je auto is omgekat, heb je echt een probleem! Bij mijn roestende Renault 4 van 21 jaar oud was het nummer nog goed leesbaar, dus dat zal wel loslopen.