Reservetank

  • Peter

    Dacia Sandero Stepway Diesel 2013. 

    Volgens de garage 50 liter tank inhoud. 

    Ik tank 70 liter, nou ja, 69,76, anders was hij stil gevallen. 

    Bij 55 liter slaat hij af. Dan met geduld doorgaan en ik kom tot 70. Liter. Het verschilt veel van welk merk diesel ik tank. De ene duurt het een paar minuten, bij de ander tot 10 minuten. Meer schuim dat langzamer oplost.  

    Daar rijdt ik dan 1500km mee. Ik rijdt 40.000 per jaar dus ik weet het wel. 

    Moest ik het erop aanleggen is 1650 ook haalbaar. 

    Reserve lampje: afhankelijk van rijomstandigheden 70-110km. 70 dus altijd. Toch altijd 5 liter tankje in de kofferbak.

  • ati

    Goedendag,

    Ik neem aan dat mijn dustertje van 2016 een tankinhoud van 60 liter heeft , want ik tank regelmatig 54 liter en dan zit er nog wat benzine in de tank maar het lampje brand dan al een tijdje.

    groet van Ati

  • Aart

    Ik sta er ook iedere keer verbaasd bij te kijken. Ik heb nu een paar keer meer dan 60 liter getankt in mij Dacia Logan MCV met benzine. Vorige week eerst 10 liter, terwijl er nog wel 5 inzat, 60 km gereden naar Duitsland, ongeveer drie liter opgemaakt en toen 58 liter erbij. Ik dacht dat er iets helemaal niet klopte.

    Echter daarna in Duitsland 61,8 liter getankt!! Daar rijdt ik nu nog steeds mee, al 1040 gereden en er kunnen er nog zeker 200 bij.

    1:20 rijd ik wel gemakkelijk. En op de snelweg, rustig rijdend is 1:25 ook goed te doen.