Locatie sensor buitenthermometer

• Frank

Ik mist al een poosje de mogelijkheid om in de auto te kijken hoe koud het buiten ondertussen was. Vandaag heb ik dus een binnen/buitenthermometer gekocht voor in de auto.

Allereerst viel het mij tegen om het snoertje netjes naar buiten te laten lopen, maar dit is uiteindelijk wel gelukt via de deurrubbers (er onder door). De locatie van de buitensonsor kost mij meer moeite. Ik had hem op de scharnier van de motorkap gedaan (het niet bewegende gedeelte) ECHTER na een stukje rijden, vervolgens stoppen en weer verder willen rijden valt mij op dat het buiten ondertussen 24 graden celcius is geworden buiten. Helaas was de zomer nog niet begonnen toen ik de buitendeur opendeed. Nu is mijn vraag:

Wat is de beste (of een goede) locatie om een sensor voor de thermometer in de auto te plaatsen, rekening houdend met het feit dat ik nog ongeveer 1 meter kabellengte overheb vanaf het raam bij de bestuurderskant.

Groet,

Frank

• Paul M

Ik heb ook eens naar die dingen gezocht. In mijn Suzuki Swift had ik dit ook. Je had beter er een zonder snoer kunnen kopen. De ldl heeft er vaak een van 12,50 - 15 euro. Conrad zoals op de Wedside verkoop ze niet meer en er is niemand die iets anders bedacht heeft of een ervaring rijker is. Maar via het ventilatiekanaal of via de Radio als je die eruit haalt kom je met wat moeite onder de kap en vind je een geschiktere plaats

• Frank

Paul,

Dank voor je snelle reactie. Ik ben wel benieuwd wat volgens jou onder de motorkap een geschikte plek is voor de sensor. Bij lijkt alles onder motorkap warm te worden (in ieder geval warmer dan de buitentemperatuur).

Er zullen vast anderen zijn die ook een dergelijke sensor hebben geplaatst en ik ben benieuwd waar zij deze hebben gemonteerd.

• wimpie

Ik ben ook van plan een draadloze te kopen, ik denk aan een plek achter de voorbumper , lijkt me dat daar in de rijwind een van de betere plaatsen is.

Je kunt kijken op de site van een online firma in beetsterzwaag , die heeft meters vanaf € 13.95, dus even googlen

• piewie

Bij mij zit de sensor in de wielbak van het linker voorwiel. Draadje achter het dashbord weggewerkt en vis de schanier van de deur naar buiten. Ziet er nauwelijks iets van en het geeft de juiste temperatuur. (buiten dan en dat is het belangrijkste, binnentemperatuur is te hoog vanwege de instralende zon overdag. Mediterane temperaturen worden gemeld)

• Frank

Dank Piewie. Dit ga ik dit weekend ook even proberen.

• piewie

@ Frank,

Plaats je termometer dan niet zoals ik links van het dashbord. Bij de bovenspiegel is misschien iets meer werk (draden, maar volgens mij kun je die vrij makkelijk achter de hemel en zij0sierlijsten proppen) maar je binnentemperatuur wordt niet zo beïnvloed door de zon op die hogere plek.

• Avaka

Om het bedradings probleem op te lossen heb ik gisteren een draadloze thermometer besteld. Is van het type: TFA 303019 “Easy” thermometer.

Even googelen op die kreet en je vind em zo.

Kost bijna niks dus als het niet wat is is er ook geen man over boord.

• fredacia

Hallo Avaka,

Ik ben benieuwd! Echter de gebruiksaanwijzing doet het ergste vermoeden:

-toestel niet op metalen oppervlakken te bevestigen

-Toestellen niet op locaties zetten die onderhevig zijn aan

vibraties en schokken omdat deze tot beschadiging kunnen

leiden.

Zowieso is het vreemd dat voor een temeratuur sensor de volgende waarschuwing wordt gegeven :-) :

Vermijd plaatsen waar de toestellen blootgesteld worden aan

temperatuurschommelingen, d.w.z. direct zonlicht, extreme kou

en natte/vochtige omstandigheden, omdat deze leiden tot

snelle temperatuurswijzigingen hetgeen de meetprecisie niet

ten goede komt.

Groetjes Fredacia

Avaka schreef:

>

> Om het bedradings probleem op te lossen heb ik gisteren een

> draadloze thermometer besteld. Is van het type: TFA 303019

> “Easy” thermometer

.

> Even googelen op die kreet en je vind em zo.

> Kost bijna niks dus als het niet wat is is er ook geen man

> over boord.

• Avaka

Ik zal er een mooi plekje voor zoeken fredacia! :)

Inderdaad had ik die gebruiksaanwijzing even doorgebladerd en ook al die ‘waarschuwingen’ gelezen. Waarschijnlijk valt het wel mee zodra je er een goede plek voor weet te vinden. Gisteren was de post al bij me met het pakketje maar ik was niet thuis en de buren ook niet. Anders had ik er vandaag lekker even mee kunnen knoeien….. *baal*….