Locatie sensor buitenthermometer

• Luuk

Vandaag ook een buitenthermometer geplaatst. Omdat ik niet een extra display wilde hebben, heb ik gekozen voor RDS meter: die sluit je aan op de radio, en het display van de radio geeft dan de temperatuur aan. Nadeel is dat hij vrij kostbaar is (60 euro, bij Conrad). De sensor moet ik nog plaatsen, maar heb hem al bij door het rubber kunnen prikken langs de kabelboom. Uiteindelijk wil ik hem zo laag mogelijk ergens voor het linkervoorwiel, achter de bumper vastzetten. De (standaard) blaupunkt radio wertk uitstekend met het systeem samen. Een ledje, dat waarschuwt tegen vorstgevaar, heb ik tussen de centrale venitlatieopeningen geplaatst. Even slikken, gat van 10mm boren in het dashbord, draadje er doorheen en ledje vastklikken. Het lijkt alsof ie er altijd al gezeten heeft…

• koekoek

Hallo.

Onder welk nummer valt deze sensor van conrad ????

Groet Dirk

• DerRudy

@Luuk en Koekoek,

Een tip om teleurstellingen te voorkomen:

In mijn vorige auto had ik ook zo,n RDS thermometer (werkte perfect) , maar als de temperatuur op het display stond kon je NIET MEER naar de radio luisteren.

Dat vond ik een enorme beperking, dus heb deze thermometer dan ook maar laten zitten en niet overgezet in mijn Daas.

Mgr

Ruud

• Harry v.M.

*(Een tip om teleurstellingen te voorkomen:

In mijn vorige auto had ik ook zo,n RDS thermometer (werkte perfect) , maar als de temperatuur op het display stond kon je NIET MEER naar de radio luisteren.

Dat vond ik een enorme beperking, dus heb deze thermometer dan ook maar laten zitten en niet overgezet in mijn Daas.)

Misschien een domme vraag maar kun je wel gewoon naar een cd luisteren?

Harry

• DerRudy

@Harry,

Nee, die RDS thermometer “zend” uit op een RDS kanaal, dus om de temperatuur te zien moet je Radio (lees Tuner) aanstaan.

Dus als je CD,s luistert dan zie je de CD informatie en staat de RDS ontvangst uit.

Ik kwam er ook pas achter nadat ik hem had ingebouwd, dat was bij mij een gevalletje ‘Jammer maar Helaas’.

Mgr

Ruud

• Luuk

Klopt, en dat had ik gelukkig voor aankoop al wel begrepen. Ik vind dat geen probleem. Even de temperatuur bekijken, en daarna weer verder luisteren… Bovendien: het ledje dat waarschuwt voor vorstgevaar werkt wel onafhankelijk van de radio. En voor mij woog vooral het voordeel dat je behalve dat ledje niets zichtbaars hoeft in te bouwen. Dus geen extra display op het dashbord, of waar dan ook.

Je kunt hem trouwens bij conrad vinden door te zoeken op “autothermometer. ” Of 2ehands overnemen van DerRudy :)

• Eugenius1960

Hallo,

Bij mijn Espace zat de sensor onder aan de buitenspiegel.

Kijk hier eens.

http://images.forum-auto.com/mesimages/12841/007.jpg

Moet je wel van knutselen houden!