Sandero caravanspiegels

• Erwin

Hallo,

Ik heb deze week een Sandero besteld en wil mijn caravan er mee gaan trekken.

Kan iemand me caravanspiegels adviseren die goed op de Sandero passen en niet te veel trillen ??

• peter holtzapfel

Wij trekken met onze Sandero 1.6Mpi een Adria Action.

Morgen ga ik hem uit de stalling halen en ik zal kijken wat voor een merk spiegels wij hebben. Op onze vorige auto een Citroën C3 zaten de spiegels niet super.

Op de Sandero passen ze perfect. Ook bij 100 km/h geen ellende.

De linker spiegel controleer ik wel extra omdat je soms ingehaald wordt door een vrachtauto of bus en ze dan nog wel eens los willen gaan zitten.

In mijn documentatie thuis kon ik geen aankoopfactuur meer vinden.

Groet,

Peter en Margot

• Erwin

Hi Peter,

Ik heb je berichten ook al op trekauto.nl gezien, met de Adria van 1000 kg naar Oostenrijk !

We hebben zelf een Knaus Country van 900kg, ben erg benieuwt hoe de Sandero deze gaat trekken. Heb het idee dat jullie de enige Sandero rijders met een sleurhut zijn, maar niet lang meer dus ;)

Hoor graag van je welke spiegels je hebt, zag nette spiegels bij de Halford (Repusel Alufor) maar ben er niet helemaal zeker van.

Groeten,

Erwin

• peter holtzapfel

Op deze prachtige dag caravan gepoetst. Hij staat er weer blinkend bij! Het merk is: Brevettato. Gisteren nog in Mijdrecht langs onze leverancier Marsman geweest. Veel spiegels zien liggen, deze echter niet meer. We hebben ze nu 3 jaar. Onze Ardia Action weegt leeg 750 kg. Bagage doen we in de auto. In de garage liggen tafel en 2 stoelen en de luifel. Op de dissel vaak 2 fietsen. Zaterdag gaan we voor 4 dagen naar het Teutoburgerwald en 30 april voor 3 weken naar Hongarije. De Sandero trekt de caravan moeiteloos. Dus met jullie Knaus moet dat ook lukken. Is hij leeg 900 kg. Je mag 1100 kg slepen dus moet het gaan.

morgen krijgt onze Sandero de eerste 15.000 onderhoudsbeurt bij Kempenaar in Alphen aan den Rijn.

Groeten,

Peter en Margot.

• Erwin

Hoi,

Onze Knaus weegt max beladen 900kg, dus dat moet gaan lukken. Zal wel wat afkikken zijn, we hebben nu een Berlingo 2.0 HDi met een koppel van ruim 200, maar het moet mogelijk zijn.

Bedankt voor het kijken naar de spiegels, ik begrijp dat je universeel spiegels hebt en daar ga ik ook maar eens naar kijken.

Nu nog afwachten wanneer de Sandero komt ;)

• Erwin

Kleine aanvulling, levering is eind volgende week :)

• T.Rozenberg

Ik ben opzoek naar 2 riempjes met verstelgaatjes en een voetje voor de grip aan de onderkant van de autospiegel ik heb er aan mijn spiegels die 17 cm lang zijn maar deze zijn te kort voor onze spiegels op de renault kango.Mijn vraag is weet U een adres waar langere te koop zijn ik denk dat ze ongeveer 25 tot 30 cm lang moeten zijn ik kan ze op internet nergens vinden.

Bijvoorbaat bedankt voor de moeite

• Lekens M.

Ik weet niet of deze gaan op de Sandero, maar ik gebruik op mijn mcv spatbord spiegels. Plaatsen is even werk (vooral opletten voor de lak), maar deze zijn haast trillingsvrij en geven een prachtig zicht naar achteren. Even off-topic, kunnen julie met de Sandero de 5de versnelling gebruiken? Met mijn mcv blijf ik in 4de versnelling rijden, 5de gaat wel maar het is kantje boordje dus ik blijf gewoon in 4de. Ik trek hier een Dethleffs met een zeer matige stroomlijn met een mtm van 1000KG..

• mich-1973

Heb jij een 1.4 of 1.6??

Ik een 1.4 die kan in wel in zijn 5 maar bij het minste geringste moet je hem even terug pakken op zijn 4….

Ik heb een Bürstner van zeg het jaar nul geen stroomlijn en max beladen 1000kg, ik stop er volgens mij meer in….

Ik heb gehoort dat er MCV rijders zijn die met hun 1.4 naar Italië rijden, ik wil volgend jaar naar Noorwegen maar ikweet nog niet hoe…

Mich

• Lekens M.

Ik rijd met een 1.6 16V op lpg.

De 1.4 vind ik wel echt zwak om een caravan te trekken, in onze ardennen moet onze mcv al flink werken om het tempo er in te houden.