Hoi Henkes,
Als ‘halve’ Brit zou het niet lang duren eer ik met mijn MCV naar het Verenigd Koninkrijk afreisde en dat is enkele weken geleden dan ook voor het eerst gebeurd. Renault-dealers hebben dan geen pasklare oplossing voor je ‘koplampprobleem’.
Gebruik gewoon de bij de ANWB-winkel aan te schaffen stickers, want deze zijn niet geheel ondoorzichtig en laten nog wat (niet verblindend en daardoor nuttig) licht door. Bovendien zijn ze snel en gemakkelijk en zonder residu (desnoods een beetje Glassex en een stukje pleerol gebruiken) te verwijderen, al terwijl je in Dover voor de ferry staat te wachten.
Vergelijk de aanwijzingen voor bv. de Renault Kangoo en Renault Clio-II (die hebben min of meer vergelijkbare units…) met de vormgeving met de koplampen van je Sandero (zoals bij jou) of MCV (zoals bij mij) en gebruik je gezonde verstand en ‘n stukje logica bij het plakken. Ga door je knieën op een meter of wat schuin links (..!) voor je auto en check of je goed ’zit'. Plak en check opnieuw.
Plak en ‘ont’-plak bij koplampen ‘aan’ want op warme vensters laat de sticker(lijm) zich makkelijker manipuleren. Ga eenmaal in de UK niet lopen klooien met het lager en hoger stellen van je koplampen want dan beperk je al snel je eigen zicht te sterk. Ik heb géén seinen van tegenliggers ontvangen.
Goeie reis..!
Reginald
PS..: nog een tipje..: klemschroef zo'n puistje met een dode hoekspiegel (Halfords) bovenop je rechter exemplaar. Als je die goed instelt kun je zonder over je schouder kijken zó drie rijstroken in één keer overzien, bij het invoegen op de motorway… Ook in druk (stads)verkeer i-de-aal..; heb er in Central London bijzonder veel plezier van gehad..!