Iedereen bedankt voor het reageren, vooral Reginald P., ik denk dat ik jouw helder (mooi woord in deze context!) advies zal opvolgen!
met vr. gr. Henk.
Hoi
Dat afplakken heeft geen zin meer met die heldere koplampen,
als het goed is zit er op de moderne auto“”s een “”Engelse stand“”
voor de koplampen,mogelijk dat de Dacia dit ook heeft ,
even nagaan !!!
Anders gewoon zo gaan rijden het is niet anders …
De Engelse zie obsoluut ook niet meer met geplakte koplampen,
hiet op het vaste land rijden……….
Dick……..
Frappant dat je met je aannames - want dat zijn het - andere tips (die tenslotte op ervaring gestoeld zijn..) gewoon negeert, Dick…
“…Dat afplakken heeft geen zin meer met die heldere koplampen…”
Het afplakken is moeilijker geworden, omdat je niet meer gegidst wordt door de ‘belijning’ van de koplamplens. Dat het geen zin meer heeft is echter onjuist, omdat je met het afplakken nog wel degelijk het (bij linksgestuurde auto's op rechts georiënteerde) licht - dat (links rijdend) teveel in het zicht van de tegenliggers geworpen wordt - afschermt.
“…als het goed is zit er op de moderne auto's een ‘Engelse stand’ voor de koplampen,mogelijk dat de Dacia dit ook heeft, even nagaan…!!!”
Dat is nagegaan en dat is - zoals ik eerder al zei - dus niet zo…
“…Anders gewoon zo gaan rijden het is niet anders…”
Nee, niet ‘gewoon’ zo gaan rijden maar gewoon afplakken..! Er is een voorheen in Duitsland gelegerde Britse militair, die bij terugkomst in het V.K. hemel en aarde bewogen heeft om zijn - op het vasteland gekochte - Logan Sedan te laten voorzien van Indiase (want ‘rechtsgestuurde’) koplampen. Dit is hem echter niet gelukt en het laatste wat ik vernam is dat hij nog steeds rondrijdt met afgeplakte koplampen…
“…De Engelsen zie ik absoluut ook niet meer met geplakte koplampen, hier op het vaste land rijden…”
Dan zullen zij wel in auto's rijden met het door jou aangehaalde ‘Engelse-Europese-keuzestand’ op de koplampen. En wanneer dat niet zo is..: als zij in de sloot springen, dan hoeft Henkes dat toch nog niet te doen..?
Groet,
Reginald
“Nooit afgeplakt en nooit problemen gehad”.
Ja, tot je een tegenligger ontmoet die gevoelige ogen heeft en die door jouw nonchalance tegen een boom aan rijdt. Die stickers kosten niet zo heel veel (tenzij je ze op de boot koopt!) en als je echt Hollands wlt zijn kun je een mooie taartpunt uit ducktape boetseren. Dat deden wj dus zeer prijsbewust. Getest door in de boodschappenkar voor het huis naar de afgeplakte wagen (toen nog geen Daas, maar wel helder glas) te rijden. Dan ervaar je het licht nog beter dan op je hurken te gaan zitten.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?