hoi
waneer is de dacia automaat versnellingsbak verkrijgbaar.
voor de alle modellen.
Wat dachten jullie ervan dat de Dacia's nog minder zuinig zullen zijn als automaat. Niemand zit te wachten op een automaat met een hoog verbruik, alleen in verband met de belasting al. Een auto die nog minder zuinig is dan de huidige MCV die al in klasse D ingedeeld was, tsja, zitten we daar eigelijk wel op te wachten?
De auto's in de arabische emiraten, tsja, die zijn wel vaker grote benzineverbruikers. Misschien ook niets nieuws dat daar aan olieprodukten voorlopig nog niet bepaald schaarste heerst.
Ja, moderne automaatbakken zijn niet zo'n grote verbruikers als dat het vroeger was, nu elektronische aansturingen de hoofdmoot zijn van een hedendaagse auto/versnellingbak zijn. Dat ben ik helemaal met je eens GJ, maar moet je toch meegeven dat mijn Volvo Amazone vrijwel net zoveel elektronika bezit als de MCV. Er zal voor een Dacia niet gekozen worden voor een hypermoderne automatenbak. Ze zullen eerder kijken of er een bak met achterhaalde techniek (zoals zij zeggen, “die zich al bewezen heeft”) plaatsen. Dan praat je je toch al snel over een grotere verbruiker. Zouden ze een moderne automatenbak plaatsen, gaat de prijs teveel omhoog (meerprijs van versnellingbak + plaatsing +40% bpm) en komt een klasse hoger in de belasting, alleen al omdat die bak ook meer wegen zal.
Zelf heb ik me ook wel de vraag gesteld of wij niet een automaat willen hebben. Nu ik erover nadenk ben ik blij dat we dat niet gedaan hebben.
We zijn allemaal trots op de auto die ons veel geeft voor weinig, ik wel in ieder geval. Daar moet geen lexus van gemaakt worden. Ik ben op de Dacia net zo trots als op mijn Amazone, allebei een kist op wielen maar een genot om in te rijden.
Een moderne automaat verbruikt niet zo heel veel extra brandstof t.o.v. een handgeschakelde bak. Introductie zal vooral worden tegengehouden door de verwachte lage verkoopcijfers. Met een beetje mazzel verkoop je er misschien enkele tientallen per maand in Nederland. Dat wordt dan relatief duur voor Renault.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?