Afdekkapje dakrail losgelaten

• Gierveld

Ik rijd in een Dacia MCV.

Vandaag kwam ik zag ik tot mijn verbazing dat op de rechterdakrail het afdekkapje vooraan ontbrak.

Misschien als gevolg van het noodweer….

Gelukkig zak ik na wat om me heen kijken dat het afdekkapje verderop op de grond lag.

Ik ben benieuwd of er nog meer mensen dezelfe ervaring hebben opgedaan.

Ik heb het afdekkapje er weer opgeklikt maar ik moet zeggen dat dit niet echt goed vastzit.

Misschien is er iemand met een oplossing?

Groetjes

Kees

• Avaka

Een heel klein beetje bisonkit er tussen? Op die manier is het altijd weer los te krijgen.

• Toine

Eerst een beetje warm maken en uitweiden zodat het wat strakker past. dan met bisonkit vastzetten.

Het is zo erg tekeergegaan vanacht dat het best mogelijk is dat het erafgeslagen is, gezien de deuken die ik in diverse auto's heb gezien.

• Gierveld

Ik ga het eens proberen, (nog wel bisonkit kopen)

Is dit afdekkapje ook bij jullie losgelaten?

• florijn4

Nee nog nooit last van gehad

• Gerrit

De beste oplossing is volgens mij gewoon langs de dealer rijden en deze het probleem op te laten lossen. Ik neem aan dat je nog garantie hebt op je auto, dus niet zelf gaan prutsen met bison kit. Die kapjes horen immers toch gewoon vast te zitten, of heb je de auto als bouwpakket gekocht ??

Groeten van Gerrit

• remcora

beetje lijmen? Ik ken het probleem niet.

• Jubbels

Zag net dat het kapje rechts voor verdwenen is.

Vorige week, na terugkomst uit Spanje, zat het er nog op. Heb toen de gril, ruiten en de voorkant van het dak insectenvrij gemaakt.

Komt toch wel vaker voor dus. Zal een nieuw kapje bestellen en maar ff aan de slag met bisonkit.

• Onno

Bij mij is er ook 1 kwijtgeraakt. Onze MCV is nu zo'n 3 jaar oud, en er zijn al veel plastic onderdelen kapot gegaan of kwijtgeraakt. Het lijkt erop dat al dat soort onderdeeltjes net een beetje te goedkoop zijn gemaakt. Bij ons zijn de plastic klemmetjes voor de achtergordel en de nokjes van de netjes achterin ook afgebroken. Op zich wel jammer. Die kleine mankementjes gaan toch een beetje irriteren. Verder is het een prima auto, maar ondanks dat hij pas 3 jaar jong is, krijg je toch een beetje het gevoel dat het een “oud barrel” wordt.

• RichardMCV

Het probleem van defecte kunststof delen of het kwijtraken van onderdeeltjes herken ik niet. Ook mijn MCV is bijna 3 jaar jong met 45.000 km op de teller. Vanwege de vele extra's die ik zelf heb ingebouwd heb ik uiteraard diverse kappen en dekseltjes (sommige meerdere keren) losgemaakt en weer vastgezet. Tot nu toe past alles nog perfect……

Groetjes,

Richard, www.daciamodellen.nl