Centrale portiervergrendeling

• esther

Wanneer je rijd zou de cpv, bij een snelheid van 7 km per uur, in werking moeten treden, toch ???

Volgens het boekje in ieder geval wel. Dat werkt niet. Dealer zegt dat het er niet op zit ??

In het boekje staat dat je òf contact moet maken en dan 5 seconden de knop van de portiervergrendeling in moet drukken tot je een geluidssignaal krijgt, òf dat je de motor moet starten en dan de knop 5 seconden moet indrukken tot het geluidssignaal. (Maar er staat niet welke kant je de knop in moet drukken; naar boven of naar beneden)

Ik heb het allemaal geprobeerd maar hoor geen geluidssignaal. En dus werkt de automatische centrale portiervergrendeling niet.

Iemand nog een tip ??

Anders ga ik wel weer terug naar mijn superbehulpzame dealer………..

• toine60

Esther,

Ik heb ook van alles geprobeerd en bij mij lukt het ook niet. Uit voorgaande berichten bij Ger en waarschijnlijk ook de andere MCV-sites zal te lezen zijn dat het niet (meer) werkt. Je kunt het proberen bij de dealer, maar ik geef je weinig kans. Mocht het wel lukken ben ik zeer benieuwd naar de wijze waarop het zou moeten.

• Daciast

Deze optie is niet ingebouwd. Net zoals bijvoorbeeld het verklikkerlicht voor de gordel.

Om kosten te sparen is er 1 handleiding gemaakt, en die is in diverse talen vertaald. De handleiding beschrijft alle opties die mogelijk zijn. Als ik het mij goed herinner, staat er bij de centrale portiervergrendeling ook ergens bij dat dit niet voor alle modellen geldt (of iets in die trant)

Groet,

Mike

• esther

Ja dat klopt wel, maar ik dacht als het dan niet bij de Laureate zit, bij welk model dan wel ??

bij de proefrit werkte het nog wel (vorige model)

• Herke & Brigit

Sommige opties zijn afhankelijk van het land waar de auto wordt geleverd. In de Nederland is deze optie niet aanwezig.

Net zomin als bijvoorbeeld stoelverwarming, die in sommige oost-europese landen wel wordt geleverd.

Herke & Brigit

http://mcvjournaal.punt.nl/

• esther

Ok, bedankt

Dat wordt dus gewoon zelf op het knopje drukken…

• wimpie

Waarom met de deur op slot rijden, niet te hopen natuurlijk maar denk er eens aan dat je een ongeluk bent, kunnen ze de deur van buitenaf niet openen, kwestie van niets in het zicht laten liggen ook niet als je zelf in de auto zit !!!

• De Frans

bij onze MCV werkt de cenrale portiervergrendeling wél. Boven drukken openen, onderkant drukken is sluiten. Dit werkt altijd, dus niks contact of draaiende motor nodig; werkt natuurlijk ook in die gevallen. Heb een MCV laureat 1,5 cdi phase 1 van november 2007.

• Daciast

Ja, het knopje werkt wel… maar waar het hier over gaat, is dat in het boekje staat dat er een optie aangezet kan worden dat boven de 7 kilometer per uur de portieren automatisch vergrendelen. En dát werkt dus niet :)

• henk

wat verwachten jullie van dacia van 12000 uro myn vorige auto van 30000 uro moest je ook met de hand bediennen