Wat maakt het nou uit wat die auto kost ? Het staat in de handleiding dus moet het werken ! Al zou ik niet weten waarom mijn deuren op slot moeten als ik meer dan 7 km/h rij…..
Functie wordt ook wel anti-carjack genoemd. Het systeem zorgt er gewoon voor (als het zou werken) dat wanneer je wegrijdt de deuren op slot gaan, zodat je minder kans maakt om bij een stoplicht overvallen te worden door dames/heren van het boevengilde.
Normaal gezien zouden de sloten open moeten springen als je bijvoorbeeld een ongeluk krijgt, maar ik weet niet of ieder merk dit zo geregeld heeft.
Wat overblijft is dus zelf bij wegrijden alle deuren sluiten indien je deze extra veiligheid op prijs stelt…
In mijn vorige auto (VW Passat) zat deze mogelijkheid er ook op, maar deze was standaard niet actief. Was op te lossen door een laptop met de juiste kabel met de auto verbinden en met speciale software de optie simpelweg activeren!
Ik heb het ook nagevraagd omdat ik met mijn Duster dit ook wilde activeren maar helaas niet lukte.
Volgens de dealer is het boekje wat bij de auto geleverd is gewoon 1 op 1 vertaald en wordt deze functie niet geleverd in de auto's die naar nederland komen.
Vond dat raar en zei het staat er toch in dus moet het werken. Kreeg als antwoord dat het per land verschillend is of dit geactiveerd kan worden ja dan nee.
Dus kan het zijn dat bij een Dacia voor bv Frankrijk / Spanje dit wel werkt.
Het werkt bij mij dus niet. Moet via de knop op dash in werking zetten
Gr. Ron
Wat overigens wel werkt:
Als je met je afstandbediening(sleutel) de portieren ontgrendeld maar de portieren niet opent, dan worden ze na een aantal seconden automatisch weer afgesloten.
De optie dat de sloten automatisch sluiten bij 7km of minder werkt bij onze Sandero ook niet. Onze dealer had er ook geen verklaring voor.
Ron, wat gebeurt er als je eerst in de auto gaat zitten en je sluit je deur(en) en met de afstand bediening sluit je dan af/op slot en daarna met de afstand bediening weer open/van slot, gaan ze dan als je stil blijft staan/zitten ook na 5 sec weer op slot? En gaan ze als ja dan gaat rijden boven de 7 km/u misschien weer open/van slot?
Als je dat op deze manier doet (inderdaad even geprobeerd ) dan gaan je portieren na een aantal seconden op slot. Helaas “ziet” je Dacia niet of je er nu wel of niet inzit :-) Maar ook al ga je daarna een stukje rijden, wat helemaal geen straf is, dan blijven de portieren lekker in het slot. Ach zo belangrijk vind ik het nu ook weer niet. Vroeger met mijn Kia had ik al helemaal geen cpv….dus dit is al heel erg luxe !
B)-B)-
Greetings
Ron
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?